Wednesday, September 22, 2021
Home / Styl życia  / Sport  / Jak zacząć trenować, żeby się nie zniechęcić?

Jak zacząć trenować, żeby się nie zniechęcić?

Kamilia Hayder podpowiada, co zrobić, by zacząć regularnie trenować i jak szybko się nie zniechęcić.

Kiedy w końcu postanowimy, że zaczniemy systematycznie ćwiczyć, efekty chcemy mieć na już, a najlepiej na wczoraj. Popełniamy przy tym podstawowy błąd – na początkowych treningach jest za dużo i za szybko.

Kamilia

Kamilia Hayder / fot. Anna Ciupryk

Pierwszy tydzień jakoś wytrwamy, ale w końcu zaczynamy być tak zmęczone, że na nic innego nie mamy już sił, ani ochoty. Zaczynamy się zastanawiać, po co nam to było, a nasze postanowienie zostaje szybko rzucone w kąt. Z powodu niepowodzenia, wiara w nas samych zostaje zachwiana. Jednak można temu w bardzo prosty sposób zapobiec. Planujcie! Określcie swój cel, jego realizację, sposób wykonania. Nie od razu Kraków zbudowano. Pamiętajmy, że wszystko wymaga czasu i cierpliwości.
Jeżeli wcześniej nie miałaś styczności z aktywnością fizyczną, to pierwszym krokiem powinno być odpowiednie przygotowanie naszego organizmu. Możemy to zrobić, powoli przyzwyczajając układ ruchu, krążenia do wydatkowania większej energii, niż dotychczas. Spokojne wysiłki 3 razy w tygodniu, przez ok 30 min. Rower, jogging, pływanie, jazda na rolkach – wszystko to, co jest lekkie, przyjemne i trochę nas zmęczy, będzie idealnym początkiem naszej przygody z ruchem. Można do tego wprowadzić ćwiczenia rozciągające oraz proste ćwiczenia siłowe. Kiedy nasz organizm przyzwyczai się do takiego trybu, wysiłek nie będzie sprawiał już takich problemów. To znak, że można zwiększyć ilość treningów do 4 tygodniowo lub po prostu wydłużyć czas ich trwania. Zmieniać ich rodzaj lub intensywność. Należy jednak pamiętać, żeby wysiłki były naprzemienne. Co to znaczy? Jeżeli dziś wykonałaś ciężki trening, następna jednostka powinna być spokojna, tak żeby organizm mógł spokojnie zregenerować się po poprzednim wysiłku. Musimy pamiętać, że każda z nas ma w ciągu dnia jeszcze wiele innych czynności do wykonania, które wbrew pozorom też są męczące. Dlatego warto analizować i wsłuchiwać się we wszystkie sygnały, które wysyła nam ciało.

Kamilia Hayder

W grupie zawsze raźniej! Zacznij biegać z „Miastem Kobiet” i Fundacją „Zostań Mistrzem”. Oprócz fantastycznej atmosfery, zapewniamy profesjonalną pomoc Kamili Hayder oraz Marii Sławik.
Wszystkie aktualne informacje znajdziesz pod adresem: https://www.facebook.com/groups/1667713913462890/.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach