Friday, September 20, 2024
Home / Rozwój  / Biznes  / Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak sprawić, aby biznes stał się widoczny w Internecie?

Pozycjonowanie stron

Grafika Partnera

Sprzedaż w sieci cały czas rośnie. Według raportu „E-commerce w Polsce”, stworzonego na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Gemius w 2021 roku, już 77% internautów kupuje online. Niemal 1/3 ankietowanych zadeklarowała, że obecnie kupowała w Internecie więcej niż przed pandemią, a aż 76% kupujących dokonywało zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto wykorzystać ten ogromny potencjał i zadbać o pozycjonowanie sklepów internetowych. Od czego zacząć marketing internetowy w naturalnych wynikach wyszukiwania Google? Przeczytaj i poznaj najważniejsze kroki procesu SEO dla branży e-commerce

 

Pozycjonowanie stron internetowych a pozycjonowanie sklepów ‒ czym się różnią?

Pozycjonowanie stron internetowych, które stanowią standardowe wizytówki firm usługowych, znacznie różni się od działań dla sektora e-commerce. Serwisy projektowane w celach sprzedażowych są bardzo rozbudowane – posiadają wiele podstron z kategoriami i produktami. W obrębie witryny najczęściej znajduje się także specjalny blog. Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga dobrania działań dopasowanych do tak złożonej struktury. Dla największych serwisów optymalizacja może obejmować setki lub nawet tysiące pojedynczych adresów.

 

To oznacza, że pozycjonowanie strony internetowej nastawionej na sprzedaż wiążę się z koniecznością przemyślanego wybrania najlepszych kategorii i produktów. Chodzi tutaj o te, które najlepiej się sprzedają czy mają największą marżę i skupienie się w pierwszej kolejności właśnie na nich. Dobra agencja zajmująca się reklamą w Google analizuje specyfikę branży, dotychczasową sprzedaż oraz konkurencję swojego klienta. Dopiero po pozyskaniu potrzebnych danych przystępuje do audytu SEO i opracowania dalszej strategii pozycjonowania.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie stron www należących do sklepów internetowych to złożony proces, który przynosi trwałe efekty dopiero po dłuższym czasie działań. Jego pierwszym krokiem jest optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Celem SEO (Search Engine Optimization) jest dobór fraz z największym potencjałem sprzedażowym i podniesienie ich pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania Google, aby zwiększyć ruch organiczny na witrynie. Sklepy online zawsze mogą uzupełnić SEO o inne formy marketingu w wyszukiwarkach (SEM – Search Engine Marketing) czy promocję w mediach społecznościowych. Płatne linki sponsorowane pozwolą podnieść określoną sprzedaż, a stała inwestycja w SEO pozwoli uzyskiwać zwroty z czasem.

 

Firma zajmująca się reklamą w Internecie musi skupić się zarówno na działaniach wewnątrz witryny (on-site), jak i na zewnątrz (off-site). W e-commerce bardzo duże znaczenie mają także działania, których celem jest wspieranie User Experience. Poruszanie się po stronie oraz ścieżka zakupowa powinny być przejrzyste i przyjazne dla potencjalnego kupującego. Elementy te w dużej mierze przekładają się na rosnący współczynnik konwersji. Pozycjonowanie sklepów internetowych połączone z zastosowaniem UX nosi nazwę strategii SXO i polega na zestawieniu optymalizacji technicznej z dopasowaniem funkcjonalności witryny do potrzeb użytkowników.

Pierwsze kroki w pozycjonowaniu sklepów internetowych

Profesjonalna agencja SEO pozycjonowanie w wyszukiwarce Google rozpoczyna od kompleksowego audytu SEO. Raport ma na celu wskazanie błędów i niedociągnięć do poprawy. Analizowane są wszystkie podstrony sklepu pod kątem treści (budowa nagłówków, długość, nasycenie słowami kluczowymi) oraz parametrów technicznych (kod źródłowy, błędy, szybkość ładowania), linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Następnym krokiem jest wyznaczenie kluczowych (najbardziej marżowych) podstron kategorii i produktów oraz dobranie do nich słów kluczowych. Proces ten jest dłuższy i bardziej złożony niż pozycjonowanie lokalne dla usług.

Optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe

Pozycjonowanie stron w Google wymaga technicznej optymalizacji witryny, aby spełniała ona wskazówki wyszukiwarki dla webmasterów. Sklepy online postawione są na różnych platformach, dlatego ważne jest, aby agencja SEO miała doświadczenie w pracy z konkretnym oprogramowaniem.

 

Osoby pracujące nad optymalizacją strony sklepu internetowego powinny:

 

• dopasować tytuły i opisy podstron do wymogów Google,
• sprawdzić czas ładowania strony – parametr ten jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych (nie powinien przekraczać 3 s),
• zadbać, aby strona sklepu była responsywna – skuteczne SEO i reklama w Internecie musi być obecnie nastawiona także na urządzenia mobilne,
• przygotować grafikę – ważna jest kompresja zdjęć produktowych (nie mogą obciążać witryny), przygotowanie alternatywnego opisu (alt),
• zaktualizować mapę strony (plik dostępny w Google Search Console),
• ustalić prawidłowe przekierowania,
• uporządkować i maksymalnie skrócić kod źródłowy,
• stworzyć linkowanie wewnętrzne,
• dopasować witrynę do oczekiwań użytkowników (User Experience),
• usunąć wszystkie błędy pojawiające się w Google Search Console,
• poprawnie wdrożyć tagi kanoniczne.

Content marketing

Pozycjonowanie strony www sklepu internetowego to także zastosowanie właściwego contentu. Roboty Google zawsze sprawdzają zawartość witryn, dlatego bardzo ważne są unikalne treści odpowiednio nasycone wybranymi frazami kluczowymi. Wartościowe dla użytkowników opisy kategorii i produktów oraz aktualne artykuły na sklepowym blogu wspierają kampanię SEO. Wszystkie teksty powinny mieć usystematyzowaną strukturę. Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga zastosowania nagłówków H1 i H2 (w razie potrzeby można wykorzystać także H3, H4…). Odpowiednio zaprojektowany content ułatwia zastosowanie naturalnego linkowania wewnętrznego.

Link building

Bardzo ważnym etapem jest link building. Pozycjonowanie strony w Google zawsze wymaga pozyskiwania zewnętrznych odnośników, ponieważ algorytmy traktują je jako rekomendacje wartości witryny. Agencja SEO rozplanowuje linkowanie (z artykułów sponsorowanych, blogów, treści eksperckich, for internetowych, mediów społecznościowych, rankingów czy recenzji produktów). Bardzo ważne jest, aby linki wiodły ze sprawdzonych i zaufanych stron.

 

Więcej o SEO – pozycjonowaniu stron znajdziesz na stronie Agencji SEMPIRE: https://www.sempire.pl/ , gdzie masz możliwość bezpłatnej konsultacji strategii i form reklamy bezpośrednio ze Specjalistą SEM i SEO.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ