Saturday, April 20, 2024
Home / Rozwój  / Biznes  / Jak ustawić towar w sklepie, aby przyciągnąć klienta?

Jak ustawić towar w sklepie, aby przyciągnąć klienta?

To tylko pozornie oczywiste

Regały sklepowe

fot. Phpetrunina14 / Adobe Stock

Kampania reklamowa, odpowiednie godziny otwarcia czy rabaty – w ten właśnie sposób właściciele sklepów stacjonarnych starają się klientów do zakupów. Niemniej jednak bardzo istotnym elementem jest właściwe rozmieszczenie towaru na hali sprzedażowej. Bez względu na to, czy mamy do dyspozycji większą, czy też mniejszą powierzchnię, powinniśmy przestrzegać kilku kluczowych zasad

 

Regały czy wieszaki?

Właściciele sklepów powinni zadbać przede wszystkim o to, aby na hali sprzedażowej z jednej strony panował ład, z drugiej strony pewna różnorodność. Przykładowo, jeśli staną tam wyłącznie regały o podobnej wysokości, w dodatku ustawione w równych rzędach, klienci będą przytłoczenia monotonią.

 

Jak więc rozmieścić asortyment? Wiele zależy tutaj od jego rodzaju – najwięcej możliwości mają właściciele sklepów odzieżowych, którzy poza regałami mogą jeszcze wybrać wieszaki. Tymczasem w pozostałych przypadkach warto postawić na regały o różnych wysokościach i szerokościach. Niektóre przedmioty można dodatkowo zamknąć w przeszklonych szafkach, dzięki czemu będą prezentować się efektownie.

 

Warto też zastanowić się nad wykorzystaniem lady sklepowej. Coraz więcej przedsiębiorców preferuje politykę clean desk, zgodnie z którą na ladzie powinna stać wyłącznie kasa fiskalna, ewentualnie kilka towarów godnych polecenia, jednak niektórzy wciąż chętnie eksponują na niej produkty będące w regularnej sprzedaży.

Jak ustawić towar w sklepie?

Ustawiając towar w sklepie, należy pamiętać, że na samym początku muszą pojawić się produkty z sekcji nowości, ewentualnie sezonowe. To one mają za zadanie przyciągnąć klienta, zwłaszcza jeśli są widoczne także z zewnątrz. W dalszej części umieszczamy towary, po które klienci najczęściej do nas zaglądają. Doświadczeni sprzedawcy doskonale wiedzą, które produkty sprzedają się najlepiej, a które kupowane są sporadycznie. Dopiero na samym końcu sklepu umieszczane są te towary, które nie cieszą się dużą popularnością. Czasami sprzedawcy specjalnie umieszczają tam rzeczy przecenione, tak aby klient, chcąc do nich dotrzeć, zauważył dodatkowo coś innego.

 

Chcąc prawidłowo ustawić towar w sklepie, należy wybrać właściwe regały sklepowe (https://www.e-regaly.pl/pol_m_Regaly-sklepowe-ekspozycyjne-4792.html). Bierzemy pod uwagę nie tylko metraż, ale też sposób montażu czy preferowaną odległość pomiędzy kolejnymi półkami. W przypadku sprzedaży towarów o większych gabarytach wybierzmy oczywiście modele tolerujące większe obciążenie. Towar należy układać tak, aby klient bez większego problemu miał do niego dostęp – czasem lepiej kupić więcej regałów, niż ciasno ustawiać produkty.

Źródło: materiał Partnera MK

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ