Monday, May 23, 2022
Home / PARTNER MK  / Jak przygotować skórę na nadejście lata? Sprawdzone sposoby

Jak przygotować skórę na nadejście lata? Sprawdzone sposoby

Najwyższy czas, aby o tym pomyśleć

jak przygotować skórę do lata

fot. Pixabay

Wiosna to doskonały czas, aby zadbać o swoją cerę i przygotować skórę do lata. Przeczytaj artykuł i poznaj sposoby na piękną skórę na lato, które pozwolą Ci bez skrępowania odsłonić trochę ciała i założyć zwiewną, letnią sukienkę

 

Pozbądź się nadprogramowych kilogramów po zimie

Wiele kobiet po sezonie zimowym boryka się z kilkoma nadprogramowymi kilogramami. Jest to spowodowane tym, że w miesiącach zimowych nasz organizm przystosowuje się do warunków panujących za oknem. Więcej czasu spędzamy w domu, mniej się ruszamy, pojawia się chęć spożywania większej ilości kalorii, a na dodatek nasz metabolizm zwalnia. Wszystko to sprzyja odkładaniu się dodatkowego ,,tłuszczyku”, głównie w okolicy brzusznej, udach i pośladkach.

 

Zbliżająca się wiosna to dobry czas na zmianę stylu życia. Połączenie aktywności fizycznej ze zbilansowaną dietą pozwoli pozbyć się zimowej oponki. Aby dodatkowo ,,podkręcić” metabolizm, można sięgnąć po naturalne tabletki sprzyjające redukcji tłuszczu (https://twojcel.to/smart-caps-100-kapsulek.html). Ich celem jest przyspieszenie metabolizmu. Nie zastąpią one jednak zdrowej i zbilansowanej diety.

Jak przygotować skórę do lata: pamiętaj o ujędrnianiu i nawilżaniu skóry

Na przesuszonej skórze nawet najpiękniejsza opalenizna nie prezentuje się dobrze. Aby poprawić kondycję suchej i popękanej skóry po zimie, trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach pielęgnacyjnych:

 

Po pierwsze ‒ złuszczanie

Złuszczanie skóry jest bardzo ważnym etapem pielęgnacyjnym w przygotowaniu skóry do lata. Dobrze wykonany peeling usunie martwy naskórek i pozwoli lepiej skórze wchłaniać składniki odżywcze z kosmetyków. Złuszczanie naskórka stopniowo wyrównuje koloryt, niweluje zanieczyszczenia, przywracając skórze gładkość i sprężystość. Istnieje wiele rodzajów peelingów, które możemy wykonać samodzielnie w domu: mechaniczne, enzymatyczne oraz chemiczne. Wybierając odpowiedni produkt, należy wziąć pod uwagę aktualne potrzeby i stan skóry (przykładowo, jeśli nasza skóra jest skłonna do podrażnień, należy sięgać po łagodniejsze preparaty).

 

Po drugie ‒ nawilżanie

Suche powietrze towarzyszące nam przez całą zimą powoduje zwiększenie zapotrzebowania na nawilżenie. Nawilżanie skóry gwarantuje jej zdrowy wygląd oraz spowalnia procesy starzenia. Kosmetyki nawilżające powinny w swoim składzie zawierać składniki, które wykazują zdolność wiązania cząsteczek wody oraz zapobiegają jej utraty z warstw naskórka (kwas hialuronowy, aloes, gliceryna, kolagen). Nawilżać skórę należy nie tylko od zewnątrz, ale i od środka. Prawidłowy poziom nawilżenie skóry zapewni spożywanie minimum 2 litrów wody dziennie. Warto pamiętać, że woda pomaga nie tylko w nawilżaniu, ale równie w wypłukiwaniu toksyn z organizmu. Osoby, które pragną nawilżyć skórę od wewnątrz, mogą wypróbować również naturalne suplementy diety z kolagenem ze sklepu Twój Cel To.

 

Po trzecie ‒ ujędrnianie

Nic tak nie ujędrni naszej skóry jak regularna aktywność fizyczna. Jednak dla wzmocnienia efektu ujędrnienia do codziennej pielęgnacji powinniśmy włączyć kosmetyki ujędrniające i antycellulitowe. Prostym sposobem na ujędrnienie skóry jest również szczotkowanie na sucho przy użyciu specjalnej szczotki do masażu.

Stosuj dietę bogatą w witaminy i minerały, aby przygotować skórę do lata

Zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta, bogata w witaminy i składniki mineralne uzupełni niedobory w naszym organizmie. Kiedy nasza skóra jest sucha i wciąż pojawiają się na niej niedoskonałości, najprawdopodobniej brakuje witaminy A. Jeśli cera pozbawiona jest blasku i elastyczności, warto sięgać w produkty, które są źródłem witaminy E. Nadmiernie blada i zmęczona skóra może oznaczać niedobór kwasu foliowego z kolei cienie pod oczami ‒ małe zasoby witaminy K.

Przygotuj skórę do opalania

Skóra z lekką, zdrową opalenizną wygląda gładko, zdrowo i seksownie. W dodatku opalone ciało sprawia, że prezentujemy się szczuplej. Aby zapewnić skórze jednolitą, delikatną, a przede wszystkim zdrową opaleniznę, musimy nauczyć się bezpiecznie korzystać ze słońca. Ponieważ promieniowanie UV jest główną przyczyną starzenia się skóry, a także zwiększa ryzyko zachorowania na groźny nowotwór ‒ czerniak, wystawiając ciało na słońce, pamiętajmy bezwzględnie o ochronie przeciwsłonecznej. Starajmy się także unikać ekspozycji na mocne promienie UV między godz. 11:00 a 15:00.

 

Regularnie wykonywane peelingi sprawią, że opalenizna będzie równomierna. Jeszcze przed latem warto zacząć stosowanie takich naturalnych suplementów na opalanie, które w swoim składzie mają m.in. witaminę A (β -KAROTEN), witaminę D oraz witaminę E. Tak dobrany komplet witamin pozwoli nie tylko cieszyć się zdrową skórą, ale również sprzyja szybszemu uzyskaniu złoto-brązowej opalenizny bez konieczności spędzania wielu godzin na słońcu.

 

Po zimie nasza skóra zwykle wymaga regeneracji, dlatego warto już wcześniej zapewnić sobie odpowiednie przygotowanie do lata.

Źródło: materiał Partnera MK

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach