Jak osiągnąć sukces? 5 rad z bestsellerowej książki
Światowy bestseller „Nieważne jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być” jest zwięzłym poradnikiem, jak w pełni wykorzystać własne możliwości. Przeczytajcie 5 rad, w jaki sposób osiągnąć sukces

„Nieważne jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być” Paul Arden / fot. materiał prasowy
Światowy bestseller „Nieważne jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być” to kolejna książka Paula Ardena, autora kultowego już „Cokolwiek myślisz pomyśl odwrotnie”. Książka jest zwięzłym poradnikiem, jak w pełni wykorzystać własne możliwości. Przeczytajcie 5 rad, jak osiągnąć sukces.
„Nieważne jak dobry jesteś…” to kieszonkowy przewodnik postępowania dla osób utalentowanych, ale jednocześnie nieśmiałych. Dzięki niej niewykonalne wykonalne będzie wykonalne, a niemożliwe stanie się możliwe.
Paul Arden, po kilku latach spędzonych na szczycie branży, w której panuje niezwykle zacięta konkurencja (przez 15 lat był dyrektorem kreatywnym w globalnej agencji reklamowej Saatchi & Saatchi), postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na rozmaite tematy związane z realizacją swoich marzeń. Poczynając od zalet bycia wyrzuconym z pracy aż po powody, dla których często lepiej jest się mylić niż mieć rację.
Dla autora, nie jest ważne, czy jesteś świeżo upieczonym absolwentem, prezesem firmy, czy może pracujesz na własny rachunek. Swoją najnowszą książką chce służyć pomocą każdemu, kto pragnie osiągnąć sukces. Poniżej wybrane przez nas rady Ardena. Resztę znajdziecie w książce „Nieważne jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być” wydawnictwa Insignis.
1. Możesz osiągnąć nieosiągalne
Przede wszystkim powinieneś mierzyć wyżej, niż sięga twój potencjał. Musisz nauczyć się zupełnie ignorować kres własnych możliwości. Staraj się robić rzeczy, których nie potrafisz. Jeśli sądzisz, że nie jesteś zdolny, by pracować w najlepszej firmie w branży, uczyń to swoim celem. (…) Nie ma rzeczy niemożliwych.
2. Nie szukaj poklasku, szukaj krytyki
Uzyskać aprobatę jest dość łatwo – trzeba po prostu zapytać o zdanie wiele osób albo poprosić o opinię tych, którzy są skłonni powiedzieć to, co chcemy usłyszeć. (…) Jeśli zamiast szukać aprobaty zapytasz: Jakie to ma wady? Jak mógłbym to poprawić?, zwiększysz prawdopodobieństwo otrzymania szczerej, krytycznej odpowiedzi. Być może dzięki temu uda ci się nawet ulepszyć swój pomysł.
3. Nie kryj się z pomysłami
Z pewnością pamiętasz, jak w szkole inni uczniowie nie chcieli ci pokazać swoich odpowiedzi, zasłaniając ręką zeszyt lub arkusz egzaminacyjny. W pracy jest tak samo: ludzie trzymają swoje pomysły w tajemnicy. Nic im nie mów, bo inaczej to na nich spadną laury. Problem z takim ciułaniem polega na tym, że jesteś wtedy skazany wyłącznie na własne zasoby. I w końcu się wypalasz. Jeśli natomiast rozdasz wszystko, co masz, zostaniesz z niczym. W ten sposób będziesz musiał zachować czujność, szukać pomysłów i znajdywać je od nowa.
4. Źle jest mieć rację
(…) Jeśli potrafisz dowieść, że masz rację, jesteś jak beton. Nie możesz iść z duchem czasu ani nadążać za innymi. Poza tym posiadanie racji jest nudne. Twój umysł jest zamknięty. Nie potrafisz otworzyć się na nowe pomysły. (…) A zatem niedobrze jest mieć rację. Ci, którzy ją mają, to ludzie tkwiący w przeszłości, o wąskich horyzontach, nudni i zadowoleni z siebie.
5. Kto nie popełnia błędów, prawdopodobnie niczego nie dokona
Benjamin Franklin powiedział: Nie ponosiłem porażek. Miałem dziesięć tysięcy pomysłów, które nie wypaliły. Thomas Edison stwierdził: „Przy każdej z dwustu żarówek, które nie chciały działać, niepowodzenie uczyło mnie czegoś, co mogłem wykorzystać przy kolejnej próbie”. Reżyserka teatralna Joan Littlewood zauważyła: „Jeśli się nie zgubimy, nigdy nie znajdziemy nowej drogi”. Wszyscy oni zrozumieli, że niepowodzenia i falstarty są warunkiem koniecznym sukcesu.