Jak nie zgubić się w świecie kredytów i pożyczek?
Nieważne, czy jesteś rozważny, czy romantyczny, finanse wcale nie muszą być skomplikowane.
Nieważne, czy jesteś rozważny, czy romantyczny, finanse wcale nie muszą być skomplikowane. Firma pożyczkowa Optima zachęca do wzięcia udziału w Kredytobraniu 2.0. – ogólnopolskiej akcji informacyjnej dla wszystkich, którzy chcą skorzystać z dodatkowych źródeł finansowania w postaci kredytu lub pożyczki.
Kredytobranie 2.0 Dobre Praktyki Konsumenta to kampania społeczna zorganizowana z inicjatywy Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. W Kredytobraniu uczestniczą organizacje, które mogą pochwalić się znacznym dorobkiem w obszarze doradztwa dla konsumentów i ochrony ich praw: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej. Optima od początku bierze aktywny udział w akcji.
Kredytobranie czas zacząć
Kredytobranie 2.0 skierowane jest nie tylko do osób zamierzających zaciągnąć kredyt konsumencki, ale i do wszystkich instytucji finansowych, którym zależy na najwyższym poziomie obsługi klienta. Zbiór Dobrych Praktyk Konsumenta ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak bezpiecznie postępować przy zaciąganiu zobowiązań.
– Nadal jeszcze niewiele osób ma świadomość jak działają kredyty czy pożyczki. Dlatego potrzebne są takie akcje jak Kredytobranie. Mamy nadzieję, że dzięki Dobrym Praktykom konsumenci będą rozsądnie planować swoje wydatki i nauczą się odpowiedzialnie pożyczać – mówi Karol Sadowski, ekspert Optima.
Najważniejsze zasady Kredytobrania
Jak nie wpaść w pętle kredytową? Wystarczy rozsądnie i z umiarem planować wydatki, biorąc pod uwagę swoje aktualne możliwości finansowe i pamiętając, że w każdej chwili nasza sytuacja finansowa może się zmienić.
Wszystko, co musi wiedzieć każdy świadomy kredytobiorca, znalazło się w jednym dokumencie. Najważniejsze to pamiętać o tym, żeby:
– Zaciągać pożyczkę w sprawdzonej firmie.
– Przed podpisaniem koniecznie przeczytać umowę i nie rezygnować z możliwości zadawania pytań, jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do jej treści.
– Zawsze podawać prawdziwe, aktualne dane o swojej sytuacji finansowej.
– Pilnować harmonogramu spłaty pożyczki i płacić nie później niż w dacie płatności.
– W razie kłopotów zawsze kontaktować się z pożyczkodawcą przed datą spłaty.
Kredyt czy pożyczka? Bez względu na to, co wybierzesz każdy produkt finansowy może okazać się pomocą w realizacji marzeń o wakacjach, remoncie czy zakupie mieszkania pod warunkiem, że będziemy stosować się do kilku prostych zasad, które zagwarantują bezpieczeństwo.
Więcej o akcji można dowiedzieć się na jej profilu na Facebooku.
Pobierz: Dobre Praktyki Konsumenta.