Home / Rozwój  / Biznes  / Jak doświadczyć kobiecej energii w biznesie?

Jak doświadczyć kobiecej energii w biznesie?

Kobiece biznesy mają w sobie coś z wypadkowej planu i strategii opartej na intuicji, osobistym flow oraz storytellingu. Mają duszę.

fot. Fotolia

Kobiety korzystają z przestrzeni biznesowej z coraz większą odwagą, ale nieco inaczej niż mężczyźni. Widać wyraźnie, że kobiece biznesy mają w sobie coś z wypadkowej planu i strategii opartej na intuicji, osobistym flow oraz storytellingu. Mają duszę.

fot. Fotolia

fot. Fotolia

Idea biznesów z duszą opiera się na, z pozoru prostej metodzie dokonywania wyboru – rób to, co kochasz i zarabiaj na tym. Niby proste, ale wymaga wielkiej świadomości własnych talentów, umiejętności i potrzeb. Zapoczątkowała ją Agata Dutkowska, założycielka Latającej Szkoły dla kobiet, w której pomaga kobietom rozwijać ich kreatywne biznesy lub zamieniać pomysły w biznes. Agata jest propagatorką kobiecych kręgów, które wdrożyła w całej Polsce, pod nazwą Latające Kręgi Miejskie.

Co popycha kobiety do zakładania biznesów?
Wiele firm powstaje, gdy kobiety odkrywają, że mają w zanadrzu osobistą historię, która staje się zalążkiem ich biznesu. A te, których biznes wkroczył w koleiny, przypominają sobie o drodze, którą już pokonały, zanim biznes ujrzał światło dzienne. Przeważnie w historiach tych przewijają się:  miłość (do kogoś lub do robienia czegoś), antykariera, czyli alergia na korpożycie i wciskanie klientom kitu,  czego zaprzeczeniem jest  marketing wartości.  Ale także takie podejście do życia, w którym umiejętnie gospodarujemy czasem, robiąc przestrzeń dla wielu aktywności, które nas pozytywnie nastrajają. Podejście, w którym wiemy, że warto, aby było nam wygodnie, będąc tym kim jesteśmy, zanim zaczniemy być marką, czyli tym co robimy. To łączy się z potrzebą osiągnięcia balansu pomiędzy pracą a rodziną.

Kobiety wśród kobiet uczą się, jak wykorzystując kobiecą energię i naturalność, przebić się na rynku ze swoimi pomysłami. Są ambitne, ale nie czują się dobrze, kiedy ktokolwiek myli ich ambicję z próbą zwrócenia na siebie uwagi. Są przekonane, że zmiany, których dokonują w życiu, powinny iść w zgodzie z ich osobistym kompasem. I rozczarowane, kiedy ich wartości niekoniecznie są bliskie ich pracodawcom. Poza tym ich realne umiejętności i wysokie kompetencje osobiste wielokrotnie bywały niedoceniane. A przez to kobiety czuły się jakby ktoś regularnie podcinał im skrzydła. Dlatego teraz szukają swojej drogi, świadomie dokonując wyborów. Upewniają się, że aby kobiecość była siłą, trzeba być świadomą siebie kobietą. Nie dziewczynką czy dzidzią w piernikowym stanie umysłu. Trzeba odczuwać swoją kobiecą energię i szukać jej wibracji. Wszędzie, dokąd kobietę poprowadzi wzrok, słuch, węch, dotyk czy serce.

MOCne fundamenty własnej świadomości i wsparcie innych kobiet
Inicjatywy skierowane do kobiet, uczą je, że najlepiej postawić na autentyczność, bo ta jest nie do podrobienia. Bo tylko dzięki akceptacji osobistego flow, kobiety odnajdują własny kompas i zamieniają własne pięty achillesowe w obcasy – symbol kobiety sukcesu. Otwierają się na przestrzeń dla własnego sukcesu, który ma przejawiać się w tym, że przez większość czasu robisz to, w czym jesteś najlepsza i czerpiesz z tego satysfakcję. Zainspirowane kobiety budują markę, opartą o wartości, jakie same wyznają. Wychodzą ze swoimi pasjami i talentami z ukrycia.

Bój się i rób!
Kobiety zainspirowane ideą Latających Kręgów, stawiają na relacje. Na ich nawiązywanie, budowanie i podtrzymywanie. Robią to naturalnie, ale każda z kobiet na swój sposób. Niektóre matkują w relacjach, wszystkim i wszystkiemu. Inne tworzą środowiska wspierające się wzajemnie. A jeszcze inne wykazują cechy przywódcze i tworzą zespół, na którego czele stoją i motywują inne kobiety do dalszych działań.

Wiele kobiet, które pogodziły się z własnymi naturalnymi talentami i posłuchały głosu własnej intuicji, odważyły się i przekuwają swoje talenty na własną pracę, z której czerpią dochody. Kobiety inspirują się wzajemnie i doskonale zdają sobie sprawę, że żeby trafić do kobiety jako konsumentki, trzeba oprzeć swój projekt na emocjach, prostocie i przejrzystości przekazu oraz zadbać o kobiecy design. Dlatego wiele kobiet idealnie sprawdza się w biznesach, skierowanych do innych kobiet.

Kobiety mają naturalną zdolność wnikania głębiej, w struktury rzeczywistości. Są obdarzone myśleniem intuicyjnym i holistycznym, które pozwala im łączyć międzypokoleniowe różnice w całość oraz wydobywać z ludzi to, co niewidzialne gołym okiem. Są wierne swoim wartościom i rozkwitają na tle przełomowych wydarzeń, które budują w nich świadomość własnej kobiecości.

Kobiece biznesy z duszą, powstają jako punkt kulminacyjny pogodzenia się kobiet z własną naturą. Bo jak inaczej nazwać moment, w którym odkrywasz że robiąc TO, CO KOCHASZ ROBIĆ, sprawia że czujesz się tak, jakbyś nareszcie pływała we własnej rzece. Do każdej z nas ten moment przychodzi, wystarczy się na niego otworzyć.

Anna Czupryniak-Fabiniak

 

O autorce:

Anna Czupryniak-Fabiniak – dziennikarka, pedagog zdrowia, praktyk w temacie coachingu zdrowia i edukacji zdrowotnej. Uczy kobiety jak cieszyć się zdrowiem, prowadzi kreatywne warsztaty i wspiera w pokonywaniu słabości. Jest autorką wielu artykułów z dziedziny zdrowego rozwoju, higieny psychicznej, wychowania dzieci i edukacji zdrowotnej; www.rodzinnelove.eu

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach