Saturday, September 25, 2021
Home / Rozwój  / Psychologia  / 7 rad, jak dobrze wyglądać nago…

7 rad, jak dobrze wyglądać nago…

Co robić, żeby nasze ciało pozbawione ubrania – zbroi, która może maskować niedoskonałości i modelować sylwetkę – wyglądało pięknie?

jak dobrze wyglądać nago

Jesteś piękna niezależnie od proporcji, kształtu i masy ciał / fot. Fotolia

…albo w bieliźnie, halce, kostiumie kąpielowym? Na rozbieranej randce, basenie czy we własnej łazience przed lustrem, tak po prostu, dla siebie. Co robić, żeby nasze ciało pozbawione ubrania – zbroi, która może maskować niedoskonałości i modelować sylwetkę – wyglądało pięknie? Poznaj nasze sposoby, na to,  jak dobrze wyglądać nago i tak też się czuć!

 

Za chuda, za bardzo przy kości, niska, z krzywymi nogami, małymi piersiami, wystającym obojczykiem, nadmiernie owłosionymi rękami, z dłuższym drugim palcem u stóp czy z pieprzykami nie tam, gdzie byś ich sobie życzyła? A ty jaka jesteś? Możesz być piękna niezależnie od proporcji, kształtu i masy ciała.

1. Pokochaj siebie

samoakceptacja

Skup się na sobie! / fot. Fotolia.pl

Ten slogan słyszałaś już milion razy, ale czy zrobiłaś cokolwiek, by obudzić miłość do własnego ciała? Nie wystarczy powiedzieć sobie: „OK, podobam się sobie”. O samoakceptację trzeba powalczyć. Jak? Na pewno nie porównując się do innych kobiet. Żeby kochać swoje ciało, trzeba zacząć traktować je z szacunkiem, jak świątynię, dobrze je pielęgnować, ćwiczyć i karmić zdrowymi produktami. Leżenie przed telewizorem z paczką chipsów i popłakiwanie, że masz tyłek jak forteca, raczej nie pomoże. Zrób małe zmiany w swoim życiu, a gdy ciało zacznie ci się odwdzięczać (a zacznie!), od razu inaczej na nie spojrzysz. Ciało, które szanujesz i z którego jesteś dumna, podświadomie ładniej będziesz prezentować.

2. Postaw się sobie

joga

Joga to harmonia duszy i ciała / fot. Pixabay

Odpowiednia postawa to klucz do dobrego wyglądu ciała. Zgarbiona, nawet w świetnych ciuchach i wysokich szpilkach, nie będziesz wyglądać dobrze. A zatem: ćwicz postawę, wciągaj brzuch, pilnuj tego, by plecy trzymać prosto, szyję mieć wyciągniętą ku górze, a ramiona opuszczone nisko. Nasze babki radziły chodzić po mieszkaniu z Trylogią Sienkiewicza na głowie, by ćwiczyć równowagę i prawidłową postawę ciała. Dziś skuteczniejsze i zdecydowanie bardziej przyjemne będą pilates lub joga. Ćwiczenia, które trenują oddech i wzmacniają mięśnie głębokie, odpowiedzialne za utrzymanie naszego ciała w prostej postawie, powinny być obowiązkowe dla każdej z nas. Zwłaszcza jeśli wykonujesz pracę, która wymaga od ciebie długotrwałego przebywania w jednej pozycji siedzącej lub stojącej.

3. Wespnij się na palce

kasia tusk

Kasia Tusk / fot. „Make Photography Easier”

Postawa to jednak nie tylko stanie. To także umiejętne pozowanie, leżenie, siadanie i wstawanie. W tym możesz się wzorować na pięknościach z telewizji – przyjrzyj się, jak ustawiają się na ściance przed fotoreporterami. Krzyżują nogi, wypinając jedno biodro i podpierając boki rękami, co nadaje ciału proporcji klepsydry, wysmukla talię i optycznie odchudza ręce. Siadając, nie klap pupą na krzesło, jakbyś miała już nigdy z niego nie wstać. Nogi oczywiście trzymaj razem, ale nie zakładaj nogi na nogę! To utrudnia krążenie krwi, przyczyniając się do żylaków, a także podkreśla cellulit. Zamiast tego możesz nogi skrzyżować na wysokości kostek i albo trzymać je lekko z boku, jak słynąca z takiego sposobu siedzenia Elżbieta Jaworowicz, albo podeprzeć się delikatnie na palcach. Chodzenie na palcach wysmukla nogi i pupę – stąd duża popularność szpilek, które wymuszają takie ułożenie stóp. Gdy jesteś boso – musisz poradzić sobie bez podparcia.

4. Jak dobrze wyglądać nago? Przekłuj balon

„Jesteś taka szczupła, w ogóle nie masz brzucha!”

– mówią kobiety, którym kompleks wystającego brzucha każe zakrywać się szczelnie ręcznikiem zaraz po wyjściu z basenu. Tymczasem brzuch ma każdy, nie każdy natomiast ma brzuch nabrzmiały jak balon. Wcale nie trzeba bowiem mieć widocznych mięśni brzucha jak miss fitnessu, by móc się brzuchem pochwalić. Wystarczy odrobina ćwiczeń i unikanie jedzenia produktów wysokoprzetworzonych, nafaszerowanych gazotwórczymi konserwantami, spowalniającymi przy okazji metabolizm i zwiększającymi apetyt. Gdy masz problem z wzdęciami, unikaj dużych porcji jedzenia, tłustych serów, cebuli (jej smak zastąpi podsmażana asafetyda – zapobiegająca wzdęciom przyprawa z kuchni indyjskiej), a także roślin strączkowych i kapustnych (jedz je przyprawione kminkiem, a brokuły i kalafior gotuj bez przykrywki, by wraz z parą uleciały olejki eteryczne). Napoje gazowane zamień na wodę…, ale to już przecież wiesz.

5. Weź się w objęcia

bielizna

Prawda jest taka, że nawet jeśli jesteśmy singielkami, to wcale nie oznacza, że musimy spać w wyciągniętym podkoszulku. To znaczy, jeśli mamy ochotę, to czemu nie, ale od czasu do czasu (albo na stałe) warto odkryć przyjemny dotyk satyny, koronek, zapachu świec! / fot. materiały prasowe

Kochać swoje ciało to znaczy rozumieć, co jest dla niego przyjemne, znać punkty wrażliwe i nie bać się ich dotknąć. Seksuolodzy zalecają masturbację jako drogę do lepszego współżycia seksualnego i pokonania wstydu. Ja powiem jedynie, że wystarczy być w ciągłym kontakcie ze swoim ciałem. Jak? Oglądać je w lustrze, wąchać skórę, czule wcierać krem do ciała, rozmasować bolesne miejsce, dokładnie rozciągać mięśnie po wysiłku. Biorąc prysznic, świadomie kawałek po kawałku masować swoje ciało gąbką, tak by poczuć rozluźniającą przyjemność. Ciało pięknieje, gdy jest pieszczone, i dotyczy to także pieszczot własnych.

6. Nastrosz piórka

Uniesione włosy marzeniem niejednej kobiety / fot. materiały prasowe

Gdy już zaczniesz się w sobie zakochiwać, znajdź w sobie najlepsze cechy i chwal się nimi. Masz piękne włosy? Rozpuść je! Lubisz swoje uszy? Upinaj wysoki kok, by je wyeksponować. Masz piękne nogi? Poruszaj się tak, by zwrócić uwagę właśnie na nie. Za żadne jednak skarby nie próbuj ukrywać tych miejsc, które twoim zdaniem są dalekie od ideału. Jeśli zaczniesz nerwowo zasłaniać brzuch poduszką lub owijać się ręcznikiem, twoja niepewność zostanie zauważona i skupi na tych miejscach uwagę. Zachowuj się naturalnie i dużo się uśmiechaj. Radośni ludzie są postrzegani jako bardziej atrakcyjni.

7. Oświeć się

Na koniec ostatni szlif w temacie „jak dobrze wyglądać nago”– czyli muśnięcie ciała kolorem i odpowiednie światło. W żadnym wypadku nie namawiam na solarium, bo wyrządza ciału więcej szkody niż pożytku, ale zachęcam do stosowania brązujących balsamów lub kremów z rozświetlającymi drobinkami, które odbijają światło, przez co skóra wydaje się nieskazitelna. Drobinek unikaj, jeśli masz widoczne zmarszczki – wówczas zbiorą się one w załamaniach skóry i zamiast zatuszować, podkreślą je. Skóra dojrzała lepiej wygląda posmarowana kremami odżywczymi lub lekko matującymi. Pamiętaj, że światło to twój sprzymierzeniec, a nie wróg, pod warunkiem, że nie ustawisz się pod białym reflektorem punktowym. W ciepłym, rozproszonym świetle rysy twarzy prezentują się delikatniej, a figura smuklej. Nie bez powodu światową karierę zrobiły świece – w ich świetle zabłyśniesz.

Karolina Siudeja

 

Miłośniczka słowa pisanego i mówionego, gaduła i tropicielka językowych banałów. Dziennikarka lifestylowa, redaktorka, konferansjerka oraz specjalistka od content marketingu. Z „Miastem Kobiet” związana od początku jego istnienia. Najchętniej pisze o ludziach, seksie i gotowaniu. Prowadzi blog obyczajowo-kulinarny historieslodkoslone.pl. Prywatnie zakochana mama i początkująca ogrodniczka.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach