Wednesday, July 28, 2021
Home / Styl życia  / Kuchnia  / Zdrowe przekąski?

Zdrowe przekąski?

Wiele z nas lubi odżywiać się, delikatnie mówiąc, niezdrowo. Skąd my to znamy? Jak nie dać się zwariować?

Wiele z nas lubi odżywiać się, delikatnie mówiąc, niezdrowo. Skąd my to znamy? Ile razy przechadzając się po sklepie miałaś ochotę kupić sobie chipsy lub przynajmniej „niskokaloryczne” chrupki czy prażoną kukurydzę? Z jednej strony nie chcesz przytyć, a drugiej masz ochotę pogryzać coś przy filmie lub po prostu siedząc w pracy. Jak nie dać się zwariować?

Zdrowa żywność jest be!

Bez względu na to, ile czytamy o dietach i jak wiele wiemy na temat właściwego, dobrze zbilansowanego odżywiania się, większość z nas je zdrowo wyłącznie dla urody i czasem zdrowia, nierzadko cierpiąc przy tym istne katusze. Dobrze – są być może osoby, które naprawdę lubią warzywa gotowane na parze, sałatki bez dodatku mięsa czy zupy beztłuszczowe. Ale większa część ludzkiej populacji, także piękne i szczupłe kobiety, lubią słodycze, chipsy, jasne pieczywo lub napoje gazowane. Lub wszystko to naraz.

Nie odmawiaj sobie przekąsek

O ile są rzeczy, które powinno się niemal całkiem wyeliminować z diety, takie jak coca-cola czy rafinowane cukry oraz wszelka żywność wysoko przetworzona, zdrowy rozsądek i dieta wcale nie oznaczają ograniczenie się do trzech posiłków dziennie. Akurat niskokaloryczne przekąski są w niej wręcz wskazane, bo eliminują uczucie głodu między posiłkami, a zatem chronią nas przed sięganiem po nadmiar jedzenia i rzeczy niezdrowe. Ale jakie to właściwie przekąski? Na przykład chipsy wytwarzane z suszonych warzyw i owoców: jabłkowe, marchewkowe czy nawet z… buraka. To także wszelkie orzechy prażone z niewielką ilością tłuszczu – takie jak nerkowce czy niskokaloryczne orzechy laskowe firmy Felix (www.felixpolska.pl/produkty/orzechy-ziemne-bez-soli-prazone-bez-tluszczu). Dobrymi niskokalorycznymi przekąskami, które przy okazji zawierają wiele cennych dla nas mikroelementów, są również orzechy włoskie oraz suszone śliwki i morele, a także pestki dyni i słonecznika.

felixNie tylko solo

Orzechy i migdały nie służą jednak wyłącznie do pogryzania luzem z miseczki – choć to dobra opcja i świetna alternatywa dla tłustych chipsów. Wszystkie te dodatki świetnie też komponować będą się z dietetycznymi kanapkami, sałatkami, surówkami, a nawet mogą posłużyć jako dodatek do tradycyjnego obiadu i zup. Nie bój się więc z nimi eksperymentować!

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach