EV Tour x Jaguar i Land Rover – relacja z rajdu Car-Master
Słońce, zakręty, pustynia i elektryki na trasie liczącej 170 kilometrów – to musiało się udać

Całodniowy EV Tour dla dziennikarzy zorganizowany przez Car-Master / fot. Bartosz Jerdanek
Mocne, nowoczesne i piękne samochody oraz nauka efektywnej sportowej jazdy po malowniczych zakątkach Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Wydarzenie pod hasłem EV Tour zostało zorganizowane w dniu, w którym wystrzeliła wiosna. Oprawa została zrealizowana przez firmę Car-Master – autoryzowanego dealera brytyjskich marek Jaguar i Land Rover w Krakowie
EV Tour po Jurze
Nigdy nie jest za późno na naukę bezpiecznej jazdy. Nikt nie zaprzeczy, zwłaszcza gdy lekcje odbywają się w kontrolowanych warunkach pod okiem doświadczonego instruktora techniki, a pojazdami są: w pełni elektryczny Jaguar I-PACE i hybrydowe elektryki – Range Rover Evoque, Discovery Sport i Range Rover Sport.

EV Tour – elektrykami i hybrydami po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej / fot. Bartosz Jerdanek
Mieszczuchy lubią samochody elektryczne. Ładowanie zamiast tankowania, możliwość swobodniejszego parkowania, czy bezkarna jazda buspasem to chyba najpopularniejsze argumenty, które przemawiają za zakupem elektryka do miasta. Ale czy samochody kojarzone z szykiem koronowanych głów i klasyczną, miejską linią dadzą sobie radę w terenie?
Mogłam się o tym przekonać 18 marca 2022 podczas całodniowego rajdu EV Tour dla dziennikarzy. Spotkanie zaczęliśmy od wprowadzenia do elektromobilności.
– 400 koni bez dramaturgii
– zapamiętałam słowa specjalisty marek Sebastiana Sikorskiego i od razu wzięłam je za obietnicę dobrze spędzonego dnia.

Mirek Gumula – certyfikowany instruktor techniki jazdy prowadził EV TOur / fot. Bartosz Jerdanek
Los chciał, aby w pierwszej kolejności do moich rąk trafiły kluczyki do minimalistycznego, hybrydowego Range Rovera Evoque – samochodu w wersji cabrio stworzonego przez Danellę Bagnall – odpowiedzialną za za cały proces produkcyjny. Od rysunków przed każdy spaw aż do odpalenia silnika, a kojarzonego przede wszystkim z Victorią Beckham, która też miała swój udział w projektowaniu luksusowej terenówki. Jej prowadzenie daje poczucie kontroli i nieskrępowanej wolności. Polubiłyśmy się ze wzajemnością.
– Dotychczas motoryzacja była domeną mężczyzn – tak przynajmniej lubili myśleć faceci.
Elektromobilność tak samo jak „Miasto Kobiet” zmienia ten stereotyp. I bardzo dobrze, bo od was drogie panie wiele w tej kwestii możemy się nauczyć
– skomentował Mirek Gumula – ekspert w zakresie elektromobilności, który czuwał nad bezpieczeństwem uczestników EV Tour.
Każdy chciał do Jaguara I-PACE

Każdy chciał pocisnąć Jaguarem I-PACEM / fot. Mirek Gumula
Obiektem największego pożądania i niekwestionowanym bohaterem dnia był Jaguar I-PACE.
– Smukła linia, nowoczesny ale konwencjonalny środek. Duży zasięg i osiągi wgniatające w fotel
– ocenił elektryka Wiktor Wiśniewski uczestnik EV Tour i zarazem prowadzący program motoryzacyjny „98 Oktanów”

Wiktor Wiśniewski udziela wywadu podcza EV Tour / fot. Mirek Gumula
Organizatorzy zaplanowali 170 km jazdy w kolumnie po drogach o różnej nawierzchni – asfaltowej, żwirowej, a nawet piaszczystej. Wyposażeni w krótkofalówki mogliśmy się sprawdzić jako kierowcy. Podczas road tour zatrzymywaliśmy się w punktach widokowych, gdzie wymienialiśmy się autami. Półfinał rajdu odbył się w hotelu Poziom 511.

EV Tour x Jaguar i Land Rover / fot. Mirek Gumula

Car Master był organizatorem road tour EV Tour / fot. Bartosz Jerdanek
Anna Maria 22 marca, 2022
też bym pocisnęła Jaguarem!!!!!