Monday, November 4, 2024
Home / Ludzie  / Gwiazdy  / Emilia Bartosiewicz: Warto mówić o swoich sukcesach

Emilia Bartosiewicz: Warto mówić o swoich sukcesach

Zajrzyj! Nowy e-book Bartosiewicz

Emilia Bartosiewicz / fot. Tatiana Pałucka

Z Emilią Bartosiewicz, założycielką i prezes Fundacji Lady Business Club Business Women Foundation, rozmawiamy o projekcie promującym przedsiębiorcze kobiety „Tell Your Story” i o tym, jak organizacja zachęca kobiety do odważnego mówienia o swoich sukcesach.

Emilia Bartosiewicz, fot. Tatiana Pałucka

Fundacja, którą Pani zarządza wydała właśnie pierwszego, bezpłatnego e-booka „Tell Your Story” z wywiadami z kobietami biznesu. Kim są bohaterki rozmów?
Emilia Bartosiewicz: To 7 wyjątkowych kobiet, które łączy przede wszystkim to, że są laureatkami I edycji Plebiscytu Lady Business Awards, którą zorganizowaliśmy w ubiegłym roku. To kobiety wyróżnione za odwagę i determinację, z jaką zbudowały silne marki, za zarządzanie z sukcesami swoimi firmami, często kilkuset osobowymi, za wkład w rozwój polskiej przedsiębiorczości i wreszcie za ogromne zaangażowanie w działalność charytatywną i prospołeczną. Każda z nich opowiada swoją historię, jak pokonując wewnętrzne opory, sceptycyzm otoczenia lub stereotypy (niektóre z nich podjęły się tworzenia firm w typowo męskich branżach, jak motoryzacja czy ochrona mienia) stworzyła własny biznes. Dzielą się najlepszymi radami, jakie same otrzymały lub jakie mogą dać na podstawie swoich doświadczeń.

E-book jest częścią większego projektu, proszę opowiedzieć o jego idei.
EB: Tak, projekt Tell Your Story zapoczątkowaliśmy na łamach naszego portalu ladybusiness.pl we wrześniu. Ideą projektu jest zachęcenie przedsiębiorczych kobiet z całej Polski do dzielenia się swoimi historiami, dzięki czemu mogą być inspiracją i motywacją dla innych kobiet. Regularnie publikujemy wywiady z ciekawymi kobietami biznesu, które cyklicznie będziemy wydawać również w formie e-booków. Projekt realizuje misję Fundacji, jaką jest propagowanie idei przedsiębiorczości wśród kobiet, a także zachęcanie do odważnego mówienia o swoich sukcesach i osiągnięciach, z czym wiele kobiet, nawet na wysokich stanowiskach i zarządzających dużymi firmami, ma często kłopot.

Dlaczego kobiety niechętnie mówią o swoich sukcesach?
EB: Niestety bardzo często nie potrafimy doceniać siebie. Od 7 lat prowadzę ogólnopolski klub dla kobiet biznesu – Lady Business Club i widzę, że wiele kobiet, które do nas przychodzi potrzebuje wsparcia w tym obszarze, chce nauczyć się umiejętnego promowania siebie i swojej firmy. Obalam więc 4 mity, które kiedyś przedstawiła Kelly Watson – amerykańska specjalistka od marketingu: mit przyjaciół i rodziny („Inni powinni mówić o moich dokonaniach, a nie ja”), mit męczennicy („I tak nie mam wpływu na to, co ludzie o mnie myślą”), mit księżniczki („Skoro jestem dobra, to ludzie sami o tym się dowiedzą”) i mit zołzy („Autopromocja sprawi, że będę postrzegana jako osoba arogancka”).

W jaki sposób można zachęcić kobiety do bardziej odważnego pokazywania swoich osiągnięć zawodowych?
EB: Na przykład tworząc takie miejsca, jak Lady Business Club, które nie tylko integrują środowisko kobiet biznesu, ale też zachęcają i wspierają w budowaniu swojej marki i rozpoznawalności, zwłaszcza w internecie. Tworzymy silną ogólnopolską sieć, spotykamy się co miesiąc w czterech miastach (Warszawa, Trójmiasto, Katowice i Kraków), gdzie wzajemnie wymieniamy się wiedzą, doświadczeniami i inspirujemy do zmian. Prowadzimy warsztaty, spotkania z ekspertami, które pomagają kobietom rozwijać siebie w roli osób zarządzających firmami. Pomagamy budować markę osobistą i rozpoznawalność firm. Prowadzimy szereg działań promocyjnych i projektów, takich jak Tell Your Story czy Lady Business Awards. Staramy się budować atmosferę sprzyjającą mówieniu o swoich osiągnięciach i sukcesach.

Wspomniała Pani o Plebiscycie Lady Business Awards, co to za inicjatywa?
EB: W tym roku organizujemy drugą edycję, zachęceni powodzeniem pierwszej. Zapraszamy do udziału wszystkie kobiety, które prowadzą firmę minimum 2 lata i chciałyby wypromować swoją działalność, również zagranicą, ponieważ współpracujemy z wieloma instytucjami i klubami biznesu z innych krajów. Ideą Plebiscytu jest wyróżnienie i uhonorowanie wybitnych kobiet, które budują świetnie prosperujące firmy, są wzorem do naśladowania. W tym roku zapraszamy do udziału również Polki mieszkające zagranicą, dla których stworzyliśmy osobną kategorię. Nagrody w naszym Plebiscycie przyznaje Kapituła złożona z uznanych kobiet świata biznesu i nauki, wkrótce poznamy jej skład. Uroczystość ogłoszenia wyników odbędzie się 26 października 2018 w Warszawie, ale już dziś można się zgłaszać na stronie www.ladybusinessawards.pl.

Bohaterki e-booka „Tell Your Story” dzielą się wieloma praktycznymi radami z czytelnikami. A jaką Pani dałaby radę kobietom-właścicielkom firm, które mają obawy przed wyjściem z cienia i publicznym mówieniem o swoich sukcesach?
EB: Najlepiej zacząć od czegoś małego, metodą małych kroków zacząć tworzyć swoją społeczność i budować markę osobistą. Najprościej wykorzystać do tego media społecznościowe. To może być Facebook, ale może być też Instagram, jeśli lubimy robić piękne zdjęcia czy LinkedIn, jeśli lubimy pisać artykuły. Warto pokazywać swoją pasję. Większość kobiet zakłada biznes z pasji, o niej więc powinno być nam najłatwiej mówić na początku. Najważniejsza jest autentyczność, czyli to, aby budować wizerunek zgodny z prawdą. Zachęcam też do szukania wsparcia w grupie, w takich organizacjach jak Lady Business Club. Kontakt z innymi, często bardziej doświadczonymi czy po prostu charyzmatycznymi kobietami daje ogromną siłę, inspirację i motywację do wprowadzania zmian w swoim życiu i biznesie.

Dziękujemy za rozmowę.

Emilia Bartosiewicz / fot. Tatiana Pałucka

Emilia Bartosiewicz – Twórczyni i prezes Lady Business Club Business Women Foundation, twórczyni i redaktor naczelna portalu www.ladybusiness.pl, założycielka Imagine Yourself, ekspert osobistego PR w sieci. Zamienia anonimowość właścicieli firm w rozpoznawalność. Od 7 lat pracuje z przedsiębiorcami nad skutecznym zwiększaniem ich rozpoznawalności w internecie. Uczestniczyła w zmianie wizerunku marki osobistej w sieci ponad 200 właścicielek firm w Polsce. W 2012 i 2017 roku została wybrana do grona 100 Ambasadorek Przedsiębiorczości Kobiet, reprezentujących kobiety biznesu w Polsce. Od 2017 roku w Radzie Przedsiębiorczości Kobiet.

e-book

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ