Różnym ludziom, winda służy do innych celów. Jednym do poruszania się w dół i w górę. Innym do robienia sobie w niej selfie. Są też tacy, którzy oddają się w niej przyjemności znanych z filmów…romantycznych. Winda może służyć też do stworzenia idealnej prezentacji siebie, swojej firmy lub usług
Źródło: Instagram/dawid_wolinski
Przeciętnie podróż z najwyższego piętra budynku do parteru trwa od 20 do 60 sekund. Elevator pitch to „mowa windowa”, którą możemy wygłosić do kogoś, kogo spotykamy na krótko. Chodzi o to, by w jak najkrótszym czasie w jak najtreściwszy sposób przedstawić swoją ofertę. Cel? Zainteresować rozmówcę.
„Wyobraź sobie, że może nim być twój potencjalny inwestor, albo że jest to znany dziennikarz, którego twoja opowieść może tak zainteresować, że zaprosi cię do swojego studia” – sugeruje Agata Dutkowska w swoim zeszycie ćwiczeń „Latającej Szkoły”
Jak stworzyć swój elevator pitch?
1. Mów jasno, krótko i konkretnie
2. Mów językiem emocji i korzyści
3. Przekaż to, czym odróżniasz się od konkurencji
4. Spróbuj wykorzystać maksymalnie 15 słów
5. Mów rzeczowo, ale kontrowersyjnie
6. Wyucz się jej na pamięć, tak aby w trakcie jej wygłaszania, można się było skupić na energii z jaką to mówisz