Sunday, September 27, 2020
Home / PARTNER MK  / Dlaczego ciągle nie mogę schudnąć? Największe błędy dietetyczne w czasie odchudzania

Dlaczego ciągle nie mogę schudnąć? Największe błędy dietetyczne w czasie odchudzania

Mimo uporczywych prób, wiele kobiet wciąż nie może schudnąć. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być popełniane przez nie błędy dietetyczne. Jakich błędów unikać, aby schudnąć?

dlaczego nie mogę schudnąć

Jakich błędów unikać, aby schudnąć? / fot. Stock.Adobe.com

Niejedna kobieta, mimo uporczywych prób schudnięcia, na wadze widzi ciągle tę samą liczbę. Jeszcze bardziej demotywujące jest, kiedy waga wskazuje wartość wyższą niż poprzednim razem. Może się okazać, że odpowiedzialne za ten stan są z pozoru niewielkie błędy w odżywianiu. Czego więc unikać?

 

Drastyczne ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów

O ile nie jesteś na diecie ketogenicznej, obcięcie zbyt dużej ilości węglowodanów może skończyć się bardzo źle. Żyjemy w świecie pełnym cukrów, od których nasze organizmy są uzależnione. Nagłe zaprzestanie spożywania węglowodanów początkowo może nam się udać, jednak najprawdopodobniej w krótkim czasie nasze ciało upomni się o cukier, a ostatecznie skończymy opychając się słodkościami. Ponadto, cukier jest naszym naturalnym paliwem, dlatego też po jego drastycznym ograniczeniu będziemy zmęczeni i bez energii. Zmniejszenie ilości spożywanych węglowodanów jest bardzo dobrym pomysłem, należy jednak robić to stopniowo i z głową.

Zmniejszenie liczby przyjmowanych kalorii do minimum

Deficyt kaloryczny sprawia, że organizm spala tkankę tłuszczową, a my chudniemy. Należy jednak przeprowadzić ten proces powoli i stopniowo zmniejszać ilość przyjmowanych kalorii. Wprowadzenie drastycznej diety może zadziałać w krótkim czasie, organizm jednak przez to wariuje, a jego metabolizm zwalnia. Stąd też często w przypadkach szybkiej utraty wagi pojawia się efekt jo-jo, czyli równie szybki powrót do poprzedniej wagi.

Zbyt szybkie spożywanie posiłków

zbyt szybkie jedzenie

Powolne, spokojne jedzenie zapobiega przejadaniu się / fot. Stock.Adobe.com

„Jedz powoli, żuj dokładnie”

to zdanie, które często kojarzymy ze szkoły. I jest w tym sporo racji. Dokładne przeżuwanie pokarmów ułatwia pracę reszcie układu trawiennego. Ponadto, sygnał informujący o najedzeniu się wysyłany jest z żołądka do mózgu dopiero kilka lub kilkanaście minut po zjedzeniu. To właśnie dlatego czasem możemy mieć wrażenie, że wciąż jesteśmy głodni, mimo że właśnie zjedliśmy obfity posiłek. Powolne, spokojne jedzenie zapobiega przejadaniu się. Dzięki temu możemy zjeść dokładnie tyle, ile powinniśmy.

Niesprawdzanie składów produktów

Niestety, ale często zdarza się tak, że produkty z pozoru dietetyczne i niskokaloryczne wcale takie nie są. Dlatego tak ważna jest świadomość konsumencka oraz wiedza na tematy związane z odżywianiem. Widząc batonik z owocami wiele osób może z góry założyć, że jest to produkt zdrowy. Tymczasem często okazuje się, że tego typu przekąski zawierają nie mniej cukru niż tradycyjne batony. Z drugiej strony, z pozoru niezdrowe produkty jak np. chrupki mogą zawierać naprawdę mało tłuszczu i kalorii. Sprawdzanie składów oraz tabel wartości odżywczych jest bardzo ważne, jeśli chcemy utrzymać prawidłową dietę.

Próby schudnięcia dzięki suplementom diety

suplementy diety

Magiczne tabletki na odchudzanie istnieją, ale w bajkach / fot. Stock.Adobe.com

Która z nas nie chciałby jeść bez ograniczeń, ciesząc się piękną sylwetką? Mimo, że producenci suplementów często przekonują nas, że korzystając z ich produktów będzie to możliwe, nie jest to prawda. Niektóre suplementy rzeczywiście mogą mieć pozytywny wpływ, chociażby na metabolizm, jednak nie możemy polegać na nich bezgranicznie. Jeśli chcemy szybko schudnąć powinniśmy zdecydowanie postawić na zdrową, zrównoważoną i wartościową żywność.

Podjadanie między posiłkami

Jest to temat, o którym mówi się bardzo dużo, jednak jest naprawdę ważny. Często podsumowując wszystkie dania, które danego dnia jedliśmy, zupełnie zapominamy o zjedzonym w pracy ciastku czy kawałku czekolady. Później, podliczając ilość spożytych kalorii uznajemy, że mimo utrzymania deficytu kalorycznego waga stoi w miejscu. Dlatego niezmiernie ważne jest zapisywanie wszystkiego, co w ciągu dnia zjedliśmy oraz ograniczenie podjadania do minimum. Tylko trzymanie się określonego planu może zakończyć się sukcesem.

Picie zbyt małej ilości płynów

picie wody

Pijąc duże ilości płynów mniej odczuwamy głód / fot. Stock.Adobe.com

Choć fakt, że powinniśmy pić 2 litry wody dziennie nie do końca jest prawdą (ilość ta zależna jest od naszej wagi, wzrostu, trybu życia, płci czy samego organizmu), wielu z nas przyjmuje zbyt mało płynów. Może to skutkować zatrzymywaniem wody w organizmie, przez co jesteśmy opuchnięci i wydajemy się grubsi. Woda odpowiedzialna jest też za wypłukiwanie z ciała toksyn, które mogą spowalniać proces odchudzania. Ponadto, pijąc duże ilości płynów mniej odczuwamy głód, jesteśmy więc w stanie lepiej kontrolować ilość spożywanych pokarmów, a nasz układ trawienny pracuje lepiej.

 

Przedstawione błędy bardzo często odpowiedzialne są za problemy z utratą wagi. Właśnie dlatego powinniśmy wybierać zdrowe sposoby odżywiania, a nie tylko diety odchudzające, których zadaniem często jest tylko doprowadzenie do zrzucenia kilku kilogramów, podczas gdy organizm szybko się buntuje i wraca do stanu poprzedniego. Żyjąc zdrowo z pewnością uda nam się osiągnąć wymarzoną sylwetkę, a nasze ciało nam za to podziękuje.

Ola Przegorzalska

Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Aglanda 20 września, 2020

    Myślę, ze warto jest na pewno przyjrzeć się temu co się podjada. Bardzo wiele osób podjada pomiędzy posiłkami dostarczając tym samym duże ilości energii które przekraczają zapotrzebowanie energetyczne danej osoby. W tej sytuacji odchudzenie się jest ciężkie nawet jeśli się ćwiczy…. Dobrze jest na pewno czytac sobie o tym ile co ma kalorii ( potem wiedza ta wchodzi nam juz w krew i możemy na oko ocenić jak coś jest kaloryczne).
    Na odchudzanie dobry jest równiez olej MCT. Robiono odpowiednie badania. U ludzi spożycie MCT przez 4 tygodnie powodowało wzmożone wydatkowanie energetyczny, spalanie tłuszczu i utratę masy ciała . Poczytajcie sobie o tym od Aura Herbals: https://auraherbals.pl/

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach