Monday, May 23, 2022
Home / PARTNER MK  / Dieta, trening, zdrowy tryb życia ‒ to naprawdę proste!

Dieta, trening, zdrowy tryb życia ‒ to naprawdę proste!

Wiosna sprzyja zmianom na lepsze. Daj się ponieść zmianom

Zdrowy tryb życia

fot. Freepik

Zdrowy tryb życia kojarzy Ci się z mnóstwem wyrzeczeń, skomplikowanymi zasadami oraz ogromem poświęconego czasu i kosztów? Wcale nie musi tak być! Dobrze zaplanowana dieta i plan treningów idealnie dopasuje się do Twojego dotychczasowego stylu życia. Jak tego dokonać? Czytaj dalej, aby się tego dowiedzieć!

 

Zdrowy tryb życia ‒ zbilansowana dieta na początek

Czy zdrowa, zbilansowana dieta musi być niesmaczna i monotonna? Absolutnie nie! Pamiętaj, że podstawą racjonalnej diety jest jej UROZMAICENIE – codzienny posiłek w postaci ryżu z kurczakiem i owsianki wcale nie sprawdzi się więc dobrze. Na czym więc polega zbilansowana dieta? Przede wszystkim na dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach oraz proporcjach. Oznacza to, że posiłki powinny dostarczać podstawowych makroskładników: białek, węglowodanów oraz tłuszczów, ale także mających kluczowe znaczenie dla zdrowia witamin, składników mineralnych czy błonnika pokarmowego.

 

Jak tego dokonać? Odpowiedź brzmi: jedząc jak najbardziej różnorodnie! Pamiętaj, że każdy produkt charakteryzuje się innym profilem składników odżywczych – papryka i truskawki to świetne źródło witaminy C, podczas gdy dynia i morela dostarczająca nam beta-karotenu. Z kolei kasza i pełnoziarniste pieczywo zawierają witaminy z grupy B, magnez, cynk czy żelazo, a zielone warzywa takie jak brokuł są świetnym źródłem folianów. Jak widzisz w diecie, podobnie jak w życiu ważna jest odpowiednia równowaga i zróżnicowanie – a o wskazanie jak tego dokonać, warto poprosić wykwalifikowanego dietetyka.

 

Jeżeli nie masz czasu na wizyty w gabinecie, świetnym rozwiązaniem może być dieta online, dzięki której wizytę odbędziesz nie wychodząc z domu. Jak wybrać dobrego specjalistę? Dopasowana do indywidualnych potrzeb i zbilansowana dieta online to klucz do sukcesu – a taką właśnie znajdziesz na https://centrumrespo.pl/dieta-online/. W Centrum Respo otrzymasz nie tylko dietę skrojoną na swoją miarę, ale także ciągłe wsparcie Opiekuna Celu i dostęp do aplikacji Respo, w której znajdziesz wszystkie swoje zalecenia i jadłospisy…i nie tylko! Pamiętaj: dobra, responsywna dieta powinna dopasować się do Ciebie – a nie na odwrót!

Trening online jako uzupełnienie diety

Jak sprawić aby dieta online była jeszcze skuteczniejsza? Włączając do swojego planu dnia trening online! Zaletą takiej formy aktywności fizycznej jest możliwość wykonywania jej wszędzie (również w domu), bez specjalistycznych sprzętów i bez poświęcania na nią czasu, którego najzwyczajniej w świecie nie masz. Ile powinien trwać trening? Wszystko zależy od Twoich preferencji, możliwości i doświadczenia! Trening dla początkujących wcale nie musi być długi – już 15-20 minut dziennie wystarczy, aby wspomóc proces odchudzania i przyzwyczaić organizm do aktywności fizycznej. Następnie, długość trening dobrze jest zwiększać – tak, aby była ona idealnie dopasowana do Twojego planu dnia. Pamiętaj, że aktywność fizyczna to kluczowy krok ku wymarzonej sylwetce – powoduje ona spalanie tkanki tłuszczowej, a także kształtowanie tkanki mięśniowej, dzięki której Twoje tempo przemiany materii utrzymuje się na odpowiednio wysokim poziomie.

Skąd czerpać wiedzę o zdrowym odżywianiu i zmianie trybu życia

Internet pełen jest wskazówek, porad i informacji dotyczących diety – niestety wiele z nich nie ma nic wspólnego z prawdą albo, co gorsza, może wpływać na pogorszenie stanu zdrowia. Gdzie szukać rzetelnych informacji o żywieniu? Koniecznie zajrzyj na https://centrumrespo.pl/blog/ ‒ znajdziesz tam sprawdzone, poparte dowodami naukowymi teksty dotyczące procesu odchudzania, treningu, czy wpływu diety na zdrowie. Pamiętaj jednocześnie, że Centrum Respo to nie tylko solidna dawka wiedzy – to również praca nad tym, aby teoria przerodziła się w praktykę! Musisz wiedzieć, że kluczem do długotrwałych efektów diety są tzw. dobre nawyki żywieniowe, podczas gdy złe nawyki żywieniowe powodują, że utracone kilogramy po jakimś czasie wracają. Jak zmienić nawyki żywieniowe? Przede wszystkim: powoli i stopniowo. Najlepiej sprawdzi się w tej sytuacji tzw. „metoda małych kroków” – dzięki niej nowe nawyki żywieniowe staną się łatwiejsze do zaakceptowania jako „naturalne”. Metoda małych kroków to również najlepszy sposób na zmniejszenia ryzyka frustracji i zniechęcenia do diety oraz odchodzenia od jej zasad. Właśnie dlatego, zdrowe nawyki żywieniowe należy wprowadzać stopniowo – najlepiej pod okiem specjalisty, który pomoże wprowadzić Twoje myślenie o żywieniu na właściwe tory.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach