Home / Styl życia  / Kuchnia  / Dieta ketogeniczna dla początkujących: zacznij juz dziś!

Dieta ketogeniczna dla początkujących: zacznij juz dziś!

Jak się do niej przygotować?

dieta na talerzu

Dla kogo ta dieta? / fot. materiały prasowe

Dieta ketogeniczna wzbudza zainteresowanie u wielu osób, ale tylko część z nich decyduje się na jej podjęcie. Jednym z powodów jest to, że wymaga wielu wyrzeczeń, choć w przeciwieństwie do niektórych innych diet, nie wiąże się z walką z dokuczliwym głodem. Jeśli lekarz nie ma zastrzeżeń co do tego, byś zaczęła pracować nad wejściem w stan ketozy, podejmij wyzwanie już dziś!

Czy każda z nas od razu może przejść na dietę ketogeniczną ?

Jeśli chcesz schudnąć, stosując się do zasad diety ketogennej, zacznij jak najszybciej – odkładając decyzję na później, prawdopodobnie zrezygnujesz. Oczywiście nie każda osoba może tak po prostu zmienić swoje menu. Jeśli masz wątpliwości co do stanu swojego zdrowia, koniecznie skonsultuj się z lekarzem, który oceni, czy możesz w ogóle myśleć o diecie polegającej na dostarczaniu organizmowi bardzo dużej ilości tłuszczów i minimalnej ilości węglowodanów.

 

Absolutnie nie powinnaś sama przechodzić na tę dietę w przypadku gdy:

  • zmagasz się z cukrzycą i przyjmujesz leki,
  • masz nadciśnienie,
  • masz problemy hormonalne,
  • zmagasz się z chorobami nerek, wątroby i trzustki,
  • jesteś w ciąży.

Jak przygotować się do rozpoczęcia diety ketogennej?

Ketoza jest stanem, w którym organizm pobiera energię przede wszystkim ze spożywanych tłuszczów, a także ze zmagazynowanych w ciele komórek tłuszczowych. Osiągnięcie takiego stanu może zająć kilka tygodni. Musisz wiedzieć, że aby w Twoim ciele zaistniała ketoza, aż 80% zapotrzebowania energetycznego powinny dostarczać tłuszcze, około 15% białko, a węglowodany jedynie do 5%.

 

Na początku musisz zrezygnować z wszelkich wysoko przetworzonych produktów spożywczych, ponieważ są niezwykle bogatym źródłem węglowodanów. Zapomnij o żywności z konserwantami, wszelkimi polepszaczami, niewskazane są też mrożonki. Pamiętaj, że podstawą Twojej diety będzie między innymi mięso – nie może ono pochodzić z nieznanych źródeł, powinno być jak najwyższej jakości.

 

Dieta ketogeniczna wymaga tego, abyś przestała jeść:

  • wszelkie dania typu fast food,
  • krakersy i inne słone przekąski,
  • słodycze,
  • gotowe sosy,
  • rafinowane oleje.

 

Musisz także ograniczyć spożycie owoców i warzyw, jednak na szczęście możesz często jeść awokado, brokuły, szpinak, kapusta i wodniste owoce, które są bogactwem wielu cennych składników. Powinnaś koniecznie zapoznać się z zaleceniami, w których szczegółowo wymieniono produkty dozwolone na diecie ketogennej. Niektóre z nich są naprawdę smaczne!

 

Łosoś, bekon, jajka, olej kokosowy i lniany to przykłady produktów, które powinno spożywać się na diecie ketogennej. Jeśli chcesz smażyć, użyj oleju kokosowego. Będziesz miała okazję wypróbować wiele nowych przepisów, ale nie powinny one zawierać takich składników jak ziemniaki, marchewka i rośliny strączkowe.

Czego nie jeść, by łatwo wejść w stan ketozy?

Istnieją produkty, które akceptuje dieta ketogenna, jednak aby dobrze się do niej zaadaptować i uniknąć nieprzyjemnych objawów wejścia w stan ketozy (zmęczenie, częste oddawanie mo), waczurto na początku unikać:

  • tłusty nabiał,
  • owoce jagodowe,
  • mleko kokosowe,
  • orzechy,
  • słodziki.

 

Dieta ketogenna to niewątpliwie rewolucja dla organizmu, zwłaszcza jeśli do tej pory był on przyzwyczajony do tego, że dostarcza się mu niewielkich ilości tłuszczów. Jeśli chcesz uniknąć różnych błędów, zacznij dietę ketogenną z ketowariatka.pl.

 

źródło: Partner MK
Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Undine Wrzesień 19, 2019

    O efektach tej diety możecie poczytać sobie również i na tej stronie:
    http://kobietabyc.com/zasady-i-efekty-stosowania-diety-ketogenicznej/ Dieta taka nie powoduje uczucia głodu. . Dieta ketogeniczna jest przede wszystkim bogata w tłuszcze i uboga w węglowodan, co jest bez wątpienia jej głównym atrybutem. Daje dobre efekty w szybkim czasie. W codziennym jadłospisie osoby będącej na diecie ketogenicznej znaleźć można produkty, takie jak masło, oleje roślinne, nabiał oraz ryby. Tak więc dieta nie wyklucza wielu smacznych rzeczy 🙂

    Polecam jednak nie ograniczać odchudzania jedynie do samej diety. Warto jest uprawiać sport, bo jedynie dieta wsparta aktywnością fizyczna może przynieść dobre oraz szybkie rezultaty….

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Czemu pytam?

Chcę być informowany/a o odpowiedziach