Saturday, October 24, 2020
Home / PARTNER MK  / Dieta dla aktywnych – czyli co warto jeść

Dieta dla aktywnych – czyli co warto jeść

Po jakie produkty sięgnąć, by zrównoważyć codzienny jadłospis i uzupełnić niezbędne witaminy i mikroelementy?

Codziennie ćwiczysz, ograniczyłaś jedzenie słodyczy, wykluczyłaś ze swojej diety tuczące alkohole, spożywając znacznie więcej owoców i warzyw? To bardzo dobrze, jednak nie wolno zapominać, iż ludzki organizm potrzebuje określonej ilości białek i nienasyconych kwasów tłuszczowych, które znajduje się w mięsie. Po jakie produkty sięgnąć, by zrównoważyć codzienny jadłospis i uzupełnić niezbędne witaminy i mikroelementy?

mieso-drobiowe

fot. materiał prasowy

Zalety mięsa drobiowego

Wbrew pozorom, drób posiada szereg niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i mikroelementów, wśród których jest cynk, magnez, potas oraz witaminy B, wzmacniające układ odpornościowy, nie wspominając o żelazie. Wysoka ilość białka, zawartego w mięsie z kurcząt, jest idealnym rozwiązaniem nie tylko dla osób dbających o linię, ale także dla sportowców i osób pracujących fizycznie.  Okazuje się, iż mięso z kurcząt zawiera go przeszło pięć razy więcej niż w przypadku wieprzowiny lub wołowiny. Martwisz się o tłuszcz? Zupełnie niepotrzebnie, bowiem w przypadku drobiu jest on zlokalizowany tuż pod skórą, łatwo jest się go pozbyć, zaś niewielkie ilości szybko topią się już w niskim temperaturach. Doskonałym przykładem jest gęś, która zawiera jedynie 5 procent tłuszczy, które ulegają redukcji podczas pieczenia. Niestety, w diecie przeciętnego Polaka nadal je się zbyt mało drobiu, który stanowi zaledwie 25% spożywanego mięsa.

Nudny kurczak? Nie tym razem!

Znudził Ci się smak kurczaka? Z pewnością wynika to z dwóch przyczyn. Po pierwsze, niskiej jakości mięso (popularne mięso garmażeryjne z ferm hodowlanych) znacząco wpływa na smak potrawy, dlatego lepiej jest sięgać po produkty, do których zostało użyte mięso z chowu ekologicznego (np. Drosed). Drugim elementem jest złe doprawienie potrawy lub zbyt mała wiedza na temat metod przyrządzania tego rodzaju mięsa. Pasztet drobiowy, panierowane w migdałach polędwiczki z kurczaka lub pieczone skrzydełka w miodzie to tylko jedne z nielicznych przepisów, w których kurczak stanowi główny składnik. Warto podkreślić, iż osoby zmagające się z chorobami żołądka (takimi jak wrzody lub niestrawności) oraz małe dzieci powinny często sięgać po pasztet, który nie tylko nie podrażni przewodu pokarmowego, ale także dostarczy cennych składników odżywczych. Już dziś warto sięgnąć po drób, które stanowi najzdrowszy rodzaj mięsa, dietetyczny i bardzo smaczny.

Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Kisme 17 maja, 2018

    Należę do bardzo aktywnych osób i uprawiam codziennie sport. Ale nie zapominam o diecie. Nie mogę tutaj napisać,że moja dieta ma mało kalorii. Ma ich całkiem sporo ale wszystko jest dostosowane do aktywnośći. Jednak unikam niezdrowych rzeczy takich jak objadanie się burgerami czy innymi fastfoodami.

    Polecam dobrze zbilansowaną, pełna owoców i warzyw dietę. A jak beziecie mieli ochoty na jakąś przegryzkę to nie myślcie to batonie ale na przykład sięgnijcie po banana: https://netto.pl/zdrowa-zywnosc/banan Który doda Wam energii, a jednocześnie będzie bardzo zdrowy.

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach