Saturday, March 6, 2021
Home / Styl życia  / Kuchnia  / Dania wegańskie nie muszą być nudne! Podkręć ich smak sosem sojowym!

Dania wegańskie nie muszą być nudne! Podkręć ich smak sosem sojowym!

Kuchnia wegańska nudna? Nic podobnego!

sos sojowy Miasto kOBIET PORTAL DLA KOBIET

fot. Adobestock

Dieta wegańska ma z pewnością zbawienny wpływ dla stanu naszego organizmu. Jednym z głównych czynników powstrzymujących wielu z nas przed przejściem na ten rodzaj żywienia jest przeświadczenie, że dania na bazie owoców, warzyw i zdrowych zbóż będą mdłe, a ich przygotowywanie zajmie nam mnóstwo czasu. Nic bardziej mylnego. Wystarczy zawsze mieć w kuchni kilka składników, by zupełnie odmienić smak potraw. Jednym z nich jest sos sojowy

Sos sojowy – co warto o nim wiedzieć?

Sos sojowy jest doskonale znany wszystkim fanom kuchni azjatyckiej. To jedna z najstarszych przypraw, stosowanych na terenie Azji Wschodniej. Podstawą do jego wytworzenia są 4 składniki: ziarna soi, pszenica, woda i sól. Muszą one zostać poddane procesowi fermentacji – dodaje się do nich specjalny rodzaj pleśni, co pozwala na uzyskanie zacieru, który można następnie poddać wyciskaniu i filtrowaniu. Dostępne dziś na rynku sosy sojowe są różne, mają nieco odmienny smak i konsystencję. Znajdziemy tu na przykład ceniony sos sojowy Kikkoman. Za jego charakterystyczny smak odpowiada specjalny rodzaj pleśni – Kikkoman Aspergillus – który wpływa na proces fermentacji. Jakość tego sosu zależy również od procesów końcowych.

Dlaczego warto dodawać sos sojowy?

Ta azjatycka przyprawa pozwoli Ci znacząco obniżyć ilość soli stosowanej na co dzień w Twojej diecie. Eksperci twierdzą również, że sos sojowy usprawnia procesy trawienne, zawiera sporo antyoksydantów, a także pomaga osobom z alergiami pokarmowymi. Trzeba jednak pamiętać o tym, by nie przesadzać z jego ilością. Jego zadaniem jest wydobywanie smaków, a nie maskowanie ich. Produkt ten zawiera też sporo sodu, więc stosowanie go w nadmiarze może prowadzić do problemów z ciśnieniem.

Z czym to się je?

Sos sojowy będzie świetnie pasował do wielu dań, niezależnie od sposobu żywienia, który jest Ci bliski. W kuchni polskiej podkreśli smak mięs, można wykorzystać go również podczas grillowania. W kuchni azjatyckiej jest dodatkiem nie tylko do sushi, ale również do klasycznych zup. Jak zatem mogą z niego korzystać weganie? Przede wszystkim będzie to świetna baza do różnych dressingów. Dodanie do sosu sojowego octu jabłkowego i oliwy z oliwek to tylko jeden z pomysłów, by uzyskać sos do ulubionego carpaccio lub innej prostej sałatki, którą przyrządzisz, kiedy akurat nie masz pomysłu na kolację. Wykorzystasz go również, przygotowując wegańskie dania azjatyckie, takie jak Pad Thai czy zupa Pho. Sos sojowy Kikkoman może być również sprzymierzeńcem wszystkich tych, którzy do tej pory nie mogli przekonać się do smaku tofu. Wcześniejsze zamarynowanie go w sosie sprawi, że dania z tofu staną się bardziej wyraziste. Odpowiednie połączenie smaku słonego i słodkiego będzie również pożądane podczas przygotowywania deserów.

Jak widać, sos sojowy można wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. Warto to robić, nie tylko w kuchni wegańskiej. To świetny sposób na podkreślenie smaków i nadanie potrawom wyjątkowego aromatu.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach