Wednesday, October 21, 2020
Home / Rozwój  / Biznes  / Czy można rezygnować z tradycyjnej reklamy przedsiębiorstwa?

Czy można rezygnować z tradycyjnej reklamy przedsiębiorstwa?

Reklama przedsiębiorstwa powinna się odbywać przede wszystkim w sieci. Choć pendrive reklamowy, kubek, artykuł w prasie są nadal cenionymi nośnikami reklamy

reklama-przedsiębiorstwa-miasto-kobiet

fot. materiały prasowe

Celem reklamy  jest przede wszystkim dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i zaprezentowanie usługi lub produktu. Rozpatrując możliwości reklamowe pod względem zasięgu, niewątpliwie najlepszym kanałem komunikacyjnym jest Internet. Dzięki niemu można szybko i łatwo przedstawić swoją ofertę ludziom z całego świata. Nic więc dziwnego, że firmy inwestują w marketing internetowy. Czy można jednak całkowicie zrezygnować z tradycyjnej reklamy przedsiębiorstwa, np. w gazetach, czy w postaci gadżetów promocyjnych?

Znaczenie reklamy internetowej

Dzięki odpowiednio przygotowanej reklamie internetowej można odnieść ogromny sukces sprzedażowy. Obecnie posiadanie strony w sieci jest koniecznością. Witryny są dziś wirtualnymi wizytówkami, z którymi stykają się potencjalni odbiorcy. Strona musi być intuicyjna, prosta w obsłudze i przejrzysta. Oczywiście podstawą jest również wysokiej jakości content. Mimo, że Internet daje szansę szybkiego publikowania treści, nie wszystkie teksty zamieszczone w sieci są warte uwagi. Nieraz można natknąć się na nierzetelne informacje, wprowadzające w błąd i powodujące irytację u czytelnika. Wysokiej jakości treści na modnej witrynie są pierwszym krokiem reklamowym. Niezbędne jest także posiadanie konta na portalach społecznościowych: Facebook, Instagram, You Tube. Są to miejsca kontaktu z użytkownikami i debaty o produktach. Firmy muszą być aktywne w Internecie, pokazywać życie przedsiębiorstwa, prezentować nowe usługi, proponować konkursy, rabaty i informować o promocjach.

Znaczenie reklamy tradycyjnej

Reklama przedsiębiorstwa w formie gadżetów jest świetnym uzupełnieniem przekazów internetowych. Przybory biurowe takie jak: pendrive reklamowy, długopis, kubek, notes z logiem firmy nie dość że są użyteczne, to jeszcze pomagają w kreowaniu wizerunku firmy. Ludzie lubią być obdarowywani, goście na konferencji albo partnerzy biznesowi powinni otrzymywać drobne upominki reklamowe, by zapamiętać nazwę przedsiębiorstwa i mieć z nim pozytywne skojarzenia. Nie bez znaczenia jest również reklama w gazecie papierowej. Nie da się ukryć, że wiele tytułów przeniosło się do Internetu, ale nadal istnieją również wydania drukowane. Reklama tradycyjna również daje możliwość dotarcia do potencjalnych konsumentów. Marketing bezpośredni nadal spisuje się świetnie. Przedsiębiorstwa organizują eventy promocyjne, konferencje, spotkania informacyjne albo pokazy.

Czy warto inwestować w reklamę tradycyjną?

Reklama tradycyjna nadal jest bardzo ważnym elementem marketingowym. Nie można rezygnować z takiej formy promowania przedsiębiorstwa. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że najskuteczniejsze są przekazy internetowe. Marketing bezpośredni powinien być uzupełnieniem reklamy w sieci. Pendrive reklamowy, kubek, artykuł w prasie nadal są skutecznym sygnałem promocyjnym, ale największe zasięgi mają hasła wysyłane drogą internetową. Nic dziwnego, że wymyślane są coraz to nowe formy przekazów. Nie liczą się już tylko reklamy trwające 30 sekund – minutę. Przedsiębiorstwo musi umieć zainteresować odbiorcę w mgnieniu oka. Warto zaadaptować się do używanych obecnie narzędzi i kanałów komunikacji.

Źródło: materiał Partnera MK
Oceń artykuł
1KOMENTARZ

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach