Home / PARTNER MK  / Czy jedzenie ma wpływ na nasze samopoczucie?

Czy jedzenie ma wpływ na nasze samopoczucie?

Czujesz się ostatnio gorzej? Zły nastrój wiążesz ze stresem, pogodą lub po prostu gorszym okresem w życiu? Jeśli tak, przyjrzyj się też swojemu talerzowi. Jedzenie ma duży wpływ na to, jak się czujemy     Zdrowe odżywianie a

Jedzenie ma duży wpływ na to, jak się czujemy.

Jedzenie ma duży wpływ na to, jak się czujemy. / fot. materiał prasowy

Czujesz się ostatnio gorzej? Zły nastrój wiążesz ze stresem, pogodą lub po prostu gorszym okresem w życiu? Jeśli tak, przyjrzyj się też swojemu talerzowi. Jedzenie ma duży wpływ na to, jak się czujemy

 

 

Zdrowe odżywianie a nastrój

 

Wszyscy wiemy, że jedzenie dostarcza organizmowi niezbędnych składników do tego, aby funkcjonował prawidłowo. Niestety nie zawsze bierzemy sobie to do serca. Tymczasem powiedzenie “jesteś tym, co jesz” może mieć dużo wspólnego z naszym samopoczuciem. Im zdrowsze posiłki, tym zdrowsze ciało i na odwrót.

 

Jeżeli nasze ciało jest dobrze odżywione, nie odczuwamy nieuzasadnionego zmęczenia i innych skutków ubocznych. Zresztą do zrozumienia zależności, jaka występuje między jedzeniem a naszym nastrojem, nie trzeba rozumieć procesów zachodzących w organizmie.

 

Każdy się kiedyś przejadł

 

Każdemu zdarzyło się kiedyś zjeść za dużo. Nie jest to szczególnie szkodliwe w przypadku zdrowych dań, jednak przejedzenie fast foodem dość szybko daje o sobie znać. Chociaż początkowo jesteśmy zadowoleni, szybko czujemy się senni, zmęczeni i przygnębieni. Odpowiada za to m.in. nagły spadek cukru.

 

Osoby, które odżywiają się niezdrowo cały czas, nieustannie zapewniają sobie takich wrażeń. Co więcej – udowodniono naukowo, że osoby przygnębione mają większe skłonności do jedzenia produktów powszechnie uznawanych za niezdrowe. Nastrój i jedzenie to rzeczy mocno ze sobą powiązane.

 

Co jeść, aby czuć się dobrze i czego unikać?

 

Tak naprawdę, aby czuć się dobrze, wystarczy jeść po prostu zdrowo. Zbilansowany jadłospis, bogaty w niezbędne i łatwo przyswajalne składniki odżywcze, sprawi, że organizm będzie funkcjonował prawidłowo. Dieta pudełkowa Gdańsk zaleca, aby zaufać profesjonalistom. “Jeśli masz problem ze skomponowaniem zbilansowanego jadłospisu, skorzystaj z pomocy” – radzą dietetycy, którzy zajmują się planowaniem cateringu dietetycznego dla swoich klientów. “W wielu przypadkach wystarczy miesiąc diety pudełkowej lub konsultacji ze specjalistami, aby pojąć istotę zdrowego odżywiania” – dodają.

 

Warto jednak wiedzieć, co i w jaki sposób wpływa na nasze samopoczucie. Jeżeli czujesz się przygnębiony, sprawdź, czy nie spożywasz za dużo cukru, produktów przetworzonych i glutenu. Zamień je na: gorzką czekoladę, tłuszcze Omega-3 pochodzenia zwierzęcego, banany, jaja, kurkumę. To produkty i składniki, które dobrze wpływają na nasze samopoczucie.

 

Pamiętaj też, aby jeść regularne posiłki i od czasu do czasu podejmować aktywność fizyczną. Takie połączenie jest gwarancją dobrego nastroju.

 

Materiał: Partner MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach