Magdalena Pawłowska: Bycie ekspertem to odpowiedzialność!
Naucz się tworzyć ebooki, kursy online, i zarabiać na nich

Magdalena Pawłowska / fot. arch. prywatne
Magdalena Pawłowska, prekursorka kursów online w Polsce, opowiada o tym, że bycie ekspertem to duża odpowiedzialność. Zachęca też do tworzenia dochodowych biznesów w oparciu o produkty online. Jak to robić, można się dowiedzieć (i wyjść z gotową strategią) w czasie Kampanii WOW (4. edycja już w najbliższy weekend 21-23 kwietnia w Warszawie)
Weź udział w Kampanii WOW:
Kampania WOW – zarabiaj lepiej niż kiedykolwiek wcześniej na kursach online
Jesteś ekspertką od marketingu online od wielu lat. Wydałaś książki, kursy, robisz podcast. Pomagasz innym. Jesteś cały czas bardzo aktywna. Czy wg Ciebie marketing online to twardy biznes i trzeba walczyć, aby przetrwać?
Magdalena Pawłowska: Przeszłam długi i złożony proces w rozwoju swoich kompetencji. Już na początku swojej drogi ustaliłam sobie konkretny cel i strategię. Chciałam być najlepszą ekspertką od marketingu online w Polsce i mi się to udało. W mojej pracy ważną rolę odgrywa edukacja. Chcę być nie tylko na bieżąco z różnymi nowościami i narzędziami, ale także chce wyprzedzać różne wiadomości, informować o czymś jako jedna z pierwszych. Dlatego moja praca to też edukacja, inwestycja w rozwój.
Wiesz, jeśli z góry zakładasz, że online marketing jest twardy, trudny – to pewnie taki będzie. Jeśli jednak poukładasz sobie wszystko w głowie, stworzysz plan działania, to uznasz, że dasz radę go okiełznać! Wszystko zaczyna się w naszej głowie, jeśli z góry założymy, że coś nie jest dla nas, nie jest osiągalne, to jest duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie. Wg mnie warto się na to otworzyć, przepracować swoje blokady. Tak naprawdę warto spróbować, skorzystać z różnych szkoleń czy kursów na początek, tak jak moja Kampania WOW (3 -dniowe szkolenie w Warszawie, z którego każdy wróci z gotową strategią marketingową). Nic nie tracisz z takiej edukacji. Zawsze coś wyniesiesz.
Czy ekspertem może zostać każdy?
To nie jest łatwe pytanie. Każdy z nas jest inny, jest na innym etapie rozwoju, doświadczenia i osiągnięć. Dużo też zależy od branży w jakiej się jest. Jednak z doświadczenia wiem, że ekspertem może być każdy, jeśli ma w sobie odpowiednie chęci, wiedzę i umiejętności. To może być osoba z branży medycznej, mechanik samochodowy czy florystka. Aby zostać uznanym przez szerokie grono odbiorców za eksperta, trzeba dawać innym odpowiednią wartość i co najważniejsze – brać za nią odpowiedzialność!
Odpowiedzialność? Co przez to rozumiesz?
Warto na początku zdać sobie z tego sprawę, że właśnie bycie ekspertem to bardzo duża odpowiedzialność. Wymaga od nas uważności i cierpliwości, nie tylko doświadczenia i wiedzy. Wyobraź sobie, że ktoś pyta Cię o radę, w jakiejś ważnej sprawie, w branży w której, ta osoba uważa, że jesteś wiarygodna i na pewno jej pomożesz. To co powiesz czy napiszesz jest ogromnie ważne. Ta osoba zaufała właśnie Tobie, może powierzyła Ci jakiś sekret dotyczący prowadzenia swojej firmy. Twoja rada, Twoja odpowiedź musi być rzetelna i sprawdzona. Nie możesz zawieść tej osoby. Jednak, aby odpowiedź była odpowiednia, musisz wiedzieć, co radzić tak naprawdę. Musisz mieć wiedzę i doświadczenie. To jest właśnie ta odpowiedzialność.
Może Cię zainteresuje:
Jak zostać ekspertką?

Magdalena Pawłowska / fot. arch. prywatne
Masz tu sporo racji, nie myślałam nigdy w ten sposób. Ale, jeśli udzieli się komuś dobrej rady i temu komuś się uda coś zrobić, naprawić, ulepszyć itp. to jest ogromna satysfakcja.
Oj tak! Nic tak nie dodaje skrzydeł jak wiadomość od zadowolonego klienta, że moja rada była cenna. Że szkolenie czy kurs sprawiło, że osiągnął swoje cele. Albo jeszcze lepiej – przekroczył je wielokrotnie. Pomogłam wielu ludziom stworzyć milionowe biznesy. Niektórym się to udało w kilka miesięcy, innym w rok. Ale wspólnie opracowaliśmy strategię i pracowaliśmy, aby tak właśnie było. Nie ma lepszej rekomendacji niż zadowolony klient. To bardzo napędza do działania, ale i stawia poprzeczkę bardzo wysoko!
Magdo, a czy Ty stawiasz sobie poprzeczkę wysoko? Czy już może dotarłeś do pewnego pułapu?
Cały czas stawiam sobie poprzeczki. Dochodzę do nich i stawiam sobie kolejne. W mojej branży w ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło, pojawia się wiele nowych i cennych informacji i chcę być na bieżąco. Chcę wyprzedzać trendy i możliwości – a to jest właśnie stawianie sobie poprzeczki. To element mojej strategii.
Wracając do naszego tematu. Myślę, że różni eksperci mogą inspirować i motywować innych do działania. Patrząc bardzo ogólnie jest ich naprawdę sporo na rynku. Jak się w takim wypadku wyróżnić?
Konkretną niszą i nieszablonowym myśleniem. Edukacją i poszukiwaniem nowych możliwości. Dzieleniem się wiedzą w social mediach, na blogu czy mediach. Mówiąc o niszy, mam na myśli konkretną małą sferę. Przykładowo, branża beauty jest bardzo szeroka i daje wiele możliwości. Ale jeśli dany ekspert skupi się na kosmetykach do makijażu, to zawęził tę przestrzeń.
Twoim konikiem są produkty cyfrowe. Pomagasz innym tworzyć kursy czy ebooki. Czy wg Ciebie lepiej pierwszy produkt online przygotować intuicyjnie, czy czekać i dopracować go do perfekcji?
Jeśli jest pomysł to zaczynamy tworzenie! Ebook w przeciwieństwie do książki drukowanej, daje nam nieco więcej możliwości. Można go poprawiać, uzupełniać. Ewolucja może trwać! Jest bardzo dużo perfekcjonistów, których powstrzymują drobne, nierzadko mało istotne niuanse. Mało kto by je zauważył. Ważne jest, aby zacząć. Wiedz, że każdy ma różne obawy, nawet ja (uśmiech). Aktualizacja może dawać dodatkowe korzyści sprzedażowe np. ktoś kupił rok temu nasz kurs, teraz go aktualizujesz i dla tych osób jest dodatkowy rabat.
Czy poza ebookiem czy kursem możemy jeszcze jakoś zarabiać na swojej wiedzy?
Oczywiście! Możliwości jest całe mnóstwo. Wśród nich popularne są konsultacje – mogą być wideo, zdalne czy telefoniczne. Coraz większą popularnością cieszą się płatne, wspólne mastermindy. Można zarabiać też poszukując sponsorów do produktów cyfrowych czy poprzez współpracę z innymi firmami czy osobami dzięki afiliacji.
Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w naukę – na pewno się ze mną zgodzisz. Jesteś autorką i pomysłodawczynią szkolenia Kampania Wow. To jedyne takie wydarzenie w Polsce, podczas którego kursanci słuchają, robią zadania i tworzą strategię marketingową. Dla kogo jest to szkolenie?
Tak, Kampania Wow cieszy się ogromną popularnością. To ogromne wyzwanie przygotować konkretne i merytoryczne szkolenie. Wydarzenie jest dla różnych osób, które chcą wyjść przed szereg i przeskoczyć pewien etap. To szkolenie dla początkujących przedsiębiorców i tych, którzy są długo na rynku, ale potrzebują powiewu świeżości i nowych pomysłów. To szkolenie także dla osób, które chcą budować markę osobistą. Polecam je także dla etatowców, tak aby pracodawca zainwestował w szkolenie swoich pracowników i podnosił ich kwalifikacje. Taka firma na pewno wiele zyska!
Brzmi fantastycznie!
Rozmawiała: Ewelina Salwuk-Marko

Magdalena Pawłowska/ fot. arch. prywatne
O ekspertce:
Magdalena Pawłowska. Prekursorka kursów online w Polsce, przedsiębiorczyni, autorka bestsellerowej książki „Jedna kampania do wolności” (nominowanej w TOP10 najlepszych biznesowych książek 2018 roku w konkursie Economicus) oraz współautorka wraz z Ewą Chodakowską książki „Moja Pasja Mój Biznes”, prowadząca podcast Marketing MasterClass®, twórczyni Kampanii WOW – największego w Polsce biznesowego szkolenia o kursach online.
Zobacz też:
Jak Ewa Chodakowska zbudowała markę osobistą
Na swoim koncie ma wielomilionowe kampanie sprzedażowe. Pomogła setkom osób wydać kursy i zbudować dochodowe biznesy online. Jej podopieczni regularnie osiągają wyniki 100 000 zł w sprzedaży kursów, a wielu przebiło już pierwszy MILION! Współpracuje z ekspertami, pomagając im w budowaniu biznesów opierających się na sprzedaży e-produktów. Znani autorzy, trenerzy i osobistości ze świata show-businessu korzystają z jej rad, aby zmonetyzować swoją obecność w Internecie.
Magdalena na swoim koncie ma wiele udanych kampanii, m.in. dla jednego z klientów, dostarczyła klientów o wartości zakupowej 2,4 miliona zł podczas dwumiesięcznej kampanii online, przy innej ponad 1 milion zł przychodu w 15 dni, oraz 600 tysięcy zł przychodu w 5 dni.
Współtworzyła strategię digital marketingowe dla najpopularniejszego psychologa w Polsce – Mateusza Grzesiaka, i dwie z nich przeprowadziła jako project manager.
Jej motto: Dobrze prosperujący biznes jest fundamentem szczęśliwej rodziny.
Więcej na:
www.magdalenap.com
www.fb.com/magdalenamarketing
www.instagram.com/magdalena_pawlowska
Wyświetl ten post na Instagramie