Butik Nespresso
Wśród historycznych kamienic, restauracyjnych ogródków i pomnika Mickiewicza pojawił się bowiem nowy gość – butik Nespresso.
Od niedawna krakowski rynek wyjątkowo mocno pachnie kawą. Wśród historycznych kamienic, restauracyjnych ogródków i pomnika Mickiewicza pojawił się bowiem nowy gość – butik Nespresso. Przywołując najlepsze kulinarne tradycje, marka otworzyła w Pasażu 13 lokal z kawą, ekspresami i akcesoriami. To miejsce pełne smaku, aromatu i przyjemności, które można…zabrać do domu.
W Pasażu 13 uroczyście otwarty został pierwszy w Krakowie butik firmy Nespresso – szwajcarskiego producenta kawy w kapsułkach. Lokal oficjalnie zainaugurowano pod koniec kwietnia. Podczas otwarcia na zaproszonych gości – poza wyśmienitą kawą – czekały liczne atrakcje. Marka do współpracy zaprosiła dwie lokalne osobowości. Rozkosz podniebieniu zapewnił Marcin Filipkiewicz – uznana osobowość kulinarna i szef kuchni restauracji Hotelu Copernicus w Krakowie, który przygotował dwa przepisy na bazie kawy. Skosztować można było policzków cielęcych w glazurze z topinamburem i cappuccino oraz… zjawiskowego crème brûlée z dodatkiem espresso, uwielbianym w reklamie przez Georgre’a Clooney’a. Uwagę pań przyciągnęła krakowska projektantka mody Małgorzata Bochenek (BOHO), która stworzyła dedykowaną kolekcję biżuterii z kapsułek Nespresso, nadając im drugie życie (kolekcję można oglądać w krakowskim butiku do 10 maja). Punktem kulminacyjnym wydarzenia było uroczyste rozwiązanie ogromnej kokardy oplatającej butik. Wraz z managerką nowo otwartego lokalu dokonał go szef firmy
na Polskę.
– Nowy butik jest naszym czwartym lokalem w Polsce, zaś drugim poza Warszawą. Cieszę się, że możemy otwierać go w tak urokliwym miejscu jak krakowski rynek – powiedział Michał Proszewski, Country Business Manager Nespresso – Wyjście
z siecią naszych butików poza stolicę planowaliśmy już dawno. Polacy są coraz bardziej zapalonymi kawoszami. Coraz częściej odwiedzają kawiarnie, ale i szukają rozwiązań, dzięki którym znakomitą kawę przygotują w domu. Dzięki kolejnemu butikowi Nespresso na mapie Polski mają je teraz jeszcze bliżej – dodał.
W trakcie spotkania goście mieli także okazję poznać wszystkie części butiku –
od galerii maszyn, akcesoriów, kąciku recyklingu i miejsca dla członków Klubu Nespresso, aż po najbardziej aromatyczną strefę degustacyjną. Szczególnie trudno było oprzeć się wrażeniu, jakie robi spektakularna ściana kawy za kasami butiku – ułożono w niej ponad 200.000 kapsułek.
W swoim koncepcie butiki Nespresso łączą aurę galerii sztuki, wygodę salonu sprzedaży i przytulność kawiarni, gdzie w przyjemnej atmosferze można delektować się espresso czy cappuccino. Konsument ma tam okazję spróbować rzadkich mieszanek, porozmawiać z ekspertami, spotkać innych amatorów „małej czarnej” oraz odkryć regiony, z których pochodzą ziarna kawowca. Krakowski butik Nespresso jest jednym z 400 lokali marki na świecie oraz jednym z czterech w Polsce.