Wednesday, January 26, 2022
Home / PARTNER MK  / Bezpieczne odchudzanie, czyli jak stracić zbędne kilogramy bez efektu jojo?

Bezpieczne odchudzanie, czyli jak stracić zbędne kilogramy bez efektu jojo?

Z myślą o wiośnie

dieta dchudzająca

fot. Foodiesfeed

Czy wśród Twoich noworocznych postanowień znalazła się utrata nadprogramowych kilogramów? Zastanawiasz się, jak raz na zawsze pożegnać się z nadwagą? Skorzystaj z naszych sposobów na bezpieczną dietę odchudzjącą. Sprawdź, jak uzyskać zgrabną sylwetkę, jednocześnie ciesząc się dobrym zdrowiem i samopoczuciem!

 

Nie ma jednej uniwersalnej zasady, która pomogłaby Ci pozbyć się zbędnych kilogramów. To, w jaki sposób poradzisz sobie z utratą wagi, w dużej mierze zależy od Twoich dotychczasowych nawyków oraz tego, ile zamierzasz schudnąć. Istnieje jednak kilka wskazówek, które ułatwią Ci bezpieczne odchudzanie.

Zacznij dzień od śniadania

Chociaż wszystkie posiłki są ważne, śniadanie pomoże Ci zacząć dobrze każdy dzień. Nie tylko zaspokoi apetyt, lecz także poprawi samopoczucie, doda energii i zmniejszy ochotę na słodycze. Zadbaj o to, aby poranny posiłek miał ok. 400 kcal. Ponadto upewnij się, że zawiera chude białko, błonnik i kwasy tłuszczowe omega-3. Dzięki temu zaspokoisz potrzeby żywieniowe swojego organizmu.

dieta odchudzająca

fot. Unsplash

Dieta odchudzająca ‒ co jeść między posiłkami?

Jeśli do tej pory sięgałaś po ciastka, batonika lub drożdżówkę, kiedy czułaś głód, powinnaś zmienić swoje przyzwyczajenia. Zastanawiasz się, jak szybko zaspokoić apetyt, jednocześnie unikając nadmiaru soli i cukru? Postaw na lekkie i pożywne przekąski! Niezależnie od tego, czy jesteś w domu, czy pracy, miej zawsze pod ręką niesolone orzechy ziemne, ulubione warzywa i owoce. Jeśli planujesz dłuższą podróż, przygotuj sałatkę grecką, kanapki z hummusem i awokado lub tortillę z łososiem i rukolą.

Ogranicz ilość węglowodanów

Jeśli chcesz szybko schudnąć, wyeliminuj lub przynajmniej ogranicz węglowodany proste. Większość przetworzonej żywności składa się właśnie z monosacharydów, znanych również jako cukry proste. Choć węglowodany rafinowane szybko zaspokajają głód, mogą prowadzić do objadania się i przybierania na wadze. Dodatkowo powodują nagłe skoki cukru we krwi, co zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2, insulinooporności i chorób serca. Z tego powodu powinnaś wykreślić ze swojej diety biały ryż i makaron, pieczywo pszenne, słodzone napoje, dżemy i słodycze.

Trzymaj się z dala od cukru

Aby zdrowo schudnąć, zrezygnuj z cukru. Pamiętaj, że cukier znajduje się nie tylko w ciastach, słodkich napojach gazowanych, batonikach czy pączkach. Występuje też m.in. w owocach, miodzie i sokach owocowych.

Uważaj szczególnie na cukier ukryty w napojach! Płynne kalorie liczą się w dziennym bilansie – ogranicz je, a łatwiej schudniesz. Zastąp soki, alkohol i słodkie napoje gazowane niesłodzoną herbatą, naparami ziołowymi i wodą z cytryną. Nie wyobrażasz sobie dnia bez kawy, ale boisz się, że zniweczy Twoje wysiłki? Możesz spokojnie wypić czarną kawę, najlepiej z ekspresu. Nie dodawaj do niej cukru i śmietanki – tak przygotowana filiżanka kawy będzie zawierała zaledwie 2 kalorie.

Dieta odchudzająca ‒ wzbogać dietę w błonnik

Jeśli chcesz bezpiecznie schudnąć, uwzględnij w swojej diecie warzywa, owoce, rośliny strączkowe, otręby i produkty pełnoziarniste. W ten sposób dostarczysz odpowiednią ilość błonnika. Włókno pokarmowe nie tylko szybko zaspokaja głód, lecz także usprawnia proces trawienia i reguluje pracę jelit. Dodatkowo spowalnia wyrzut glukozy do krwi, dzięki czemu chroni przed gwałtownymi wzrostami i spadkami cukru.

dieta

fot. Foodiesfeed

Jedz więcej białka

Chcąc schudnąć i utrzymać prawidłową wagę, zadbaj o odpowiednią ilość białka w diecie odchudzającej. W ten sposób przyspieszysz też regenerację potreningową i łatwiej zbudujesz tkankę mięśniową. Eksperci zalecają, aby osoby pozostające na bezpiecznej diecie odchudzającej, dostarczały około 1,2 g białka na każdy kilogram masy ciała. Układając jadłospis, uwzględnij w nim soję, groch, fasolę, orzechy, nabiał, chude mięso, ryby i owoce morza.

Woda to podstawa diety odchudzającej

Pij przynajmniej 2 l wody dziennie, aby utrzymać prawidłowe nawodnienie organizmu. Sięgaj też regularnie po produkty bogate w wodę. W Twojej diecie odchudzającej powinny zagościć ogórki, pomidory, żurawina, ananas, winogrona, szparagi, seler i karczochy. Wspomniane owoce i warzywa nie tylko zaspokoją pragnienie, ale również poskromią uczucie głodu ze względu na wysoką zawartość błonnika.

Skorzystaj z pomocy eksperta

Czujesz się sfrustrowana, ponieważ dotychczasowe próby utraty wagi kończyły się fiaskiem? Szukasz porady, jak ustalić bezpieczne tempo odchudzania? Skorzystaj z pomocy doświadczonego dietetyka, który obliczy całkowite zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli nie masz wiedzy, czasu ani ochoty na planowanie i przyrządzanie posiłków, zamów bezpieczną dietę odchudzającą. Decydując się na takie rozwiązanie, masz pewność, że codziennie otrzymasz smaczne i zdrowe posiłki w wygodnej formie.

Źródło: Materiał Partnera MK
Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach