Tuesday, June 22, 2021
Home / Styl życia  / Kuchnia  / Pizza z suszonymi pomidorami

Pizza z suszonymi pomidorami

Kto ma ochotę na pizzę? Ring the belly przekonuje, że diabeł tkwi w szczegółach - bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem

Bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem

Bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem / fot. Ringthebelly.com

ringthebellyBlog ringthebelly.com dołączył do Miasta Kobiet, szykujcie się na smaczne przepisy.

Jako psychofanka włoskich delicji bardzo ubolewam nad niemożnością próbowania makaronów z gęstym sosem czy wsuwania nadmuchanej bagietki (wiecie, takiej, co rani podniebienie) z ciężkimi serami. Ciągle szukam zamienników, które choć trochę przypominają smaki Toskanii. Dotarło do mnie, że bezglutenowy makaron a la carbonarra, gdzie pancettę zastępuje przypalone tofu, nigdy nie będzie choć w połowie tak dobre. Diabeł jednak tkwi w szczegółach i moja bezglutenowa pizza obroniła się oryginalnymi składnikami prosto z negozio italiano. Bon appetit!

Bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem

Bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem

Bezglutenowa pizza z suszonymi pomidorami, serkiem kozim i bakłażanem / fot. Ringthebelly.com

CO BĘDZIE CI POTRZEBNE?

CIASTO:

– 20gr drożdży (jeśli chcesz aby pizza była bezglutenowa, użyj odpowiednich drożdży)

– 100ml mleka ryżowego

– 6 kopiatych łyżek mąki ryżowej i 3 jaglanej

– 3 łyżki oliwy z oliwek

–  szczypta soli i pieprzu

WIERZCH:

– 10 suszonych pomidorów

–  jeden słodki pomidor

–  kilka łyżek oliwy z oliwek

– kilka plasterków serka koziego typu fromagella (wygląda jak pleśniowy)

– kilka plastrów bakłażana

– świeże liście bazylii

JAK PRZYGOTOWAĆ PIZZĘ?

W wysokiej szklance rozpuść drożdże, podgrzane mleko i łyżkę mąki ryżowej. Odłóż w ciepłe miejsce na kwadrans. W tym czasie zmieszaj wszystkie pozostałe składniki na ciasto. Dodaj zaczyn i zagnieć ciasto. Finalnie powinno przybrać gładką masę. Jeśli będzie zbyt suche dodaj odrobinę mleka ryżowego, jeśli zbyt mokre, dodaj ciut mąki. Ciasto rozciągnij palcami, uformuj dowolny kształt i ułóż na wcześniej przygotowanym papierze do pieczenia. Dla pewności, żeby ciasto się nie przykleiło, możesz śmiało posmarować papier oliwą. Ciasto przykryj ściereczką i odłóż na około 20 minut.

Umyj i pokrój bakłażana w cienkie plasterki. Posyp solą i odstaw na kwadrans. Po tym czasie delikatnie podsmaż plasterki aż ściemnieją. Najlepiej zrób to na patelni bez tłuszczu. W osobnym naczyniu zmiksuj suszone pomidory z oliwą doprawiając pieprzem.

Rozpłaszczone ciasto posmaruj pastą z pomidorów, ułóż na niej bakłażana i pokrojony serek kozi. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni około 15 minut, aż boki będą zarumienione.

***

Blog Ring the belly został stworzony z myślą o osobach, które jak jego autorka zostały zmuszone do zmiany swoich dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Przepisy, które w nim znajdziecie to połączenie składników nie tylko eko, ale także prozdrowotnych. Na ringthebelly.com znajdą się sprawdzone potrawy, przekąski i napoje, które dzięki swojej zawartości pomagają nam przenosić góry. Koncepcją bloga są przepisy bezglutenowe, niskotłuszczowe i wegetariańskie.

Ring the bellyPoznaj wiosenne przepisy klikając na okładkę książki Ring the belly

Zapraszam Was do polubienia profilu www.facebook.com/ringthebelly oraz odwiedzenie strony internetowej www.ringthebelly.com

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach