Aplikacja mobilna Kosmopedia – rzetelne źródło wiedzy o kosmetykach w każdym telefonie
Wszystko o kosmetykach w apce na smartfon
Serwis Kosmopedia.org jest w chwili obecnej najobszerniejszym kompendium wiedzy na temat składników kosmetycznych w Polsce. W marcu portal rozwija swoją formułę. Użytkownicy mogą skorzystać z nowej aplikacji, która dostarcza użytecznych i sprawdzonych informacji na temat składników produktów kosmetycznych, pozwalając na zapoznanie się z ich funkcją oraz rolą w produkcie. Wszystkie informacje, które zawarte są w aplikacji mają charakter niekomercyjny oraz oparte są na źródłach naukowych. Aplikacja mobilna stanowi dopełnienie portalu, który od ponad dekady istnieje pod tą samą nazwą
Kosmopedia to największa baza składników kosmetycznych
Nowa aplikacja posiada bazę ponad 30 000 składników kosmetycznych, które zostały opracowane w sposób prosty i zrozumiały dla użytkownika. W aplikacji można znaleźć nie tylko informacje na temat składników kosmetycznych, ich zwyczajowe nazwy czy pochodzenie, ale również funkcje, jakie pełnią dane składniki w produkcie kosmetycznym. Wszystkie informacje, które znajdują się w aplikacji oraz na stronie internetowej pochodzą ze źródeł naukowych. Co istotne, Kosmopedia nie powiela niczym nie popartych przekonań oraz fake newsów, które przez lata narastały w branży kosmetycznej. Skanując w aplikacji produkt, możemy dowiedzieć się, jakie ma składniki aktywne, czy bazowe. Możemy także poznać, jakie jest pochodzenie danego składnika – naturalne czy syntetyczne.
Sprawdź: Aplikacja mobilna Kosmopedia
Aplikacja mobilna Kosmopedia to kompendium wiedzy, które umożliwia konsumentom sprawdzenie produktu przy sklepowej półce, ale także przeszukania bazy pod kątem konkretnego składnika czy sprawdzenia składu np. ze strony producenta. Pozwala również na tworzenie własnych list składników, czy alertów dotyczących np. reakcji alergicznych. Z poziomu aplikacji, możemy w prosty sposób przejść do najnowszych artykułów, zamieszczonych na portalu kosmopedia.org.
Polacy są wymagającymi i dobrze poinformowanymi użytkownikami kosmetyków. Nasza aplikacja mobilna świetnie wpisuje się w ich potrzeby, bo dostarcza wiarygodnych informacji, niezbędnych do dokonania najlepszego dla siebie wyboru zakupowego. Od teraz konsumenci w każdym miejscu, o każdym czasie będą mieli dostęp do ogromnej bazy składników, opisanej pod kątem ich wymagań. Pracowaliśmy nad mobilną wersją Kosmopedii przez wiele miesięcy, więc mamy pewność, że oddajemy w ręce polskich konsumentów dobry produkt. Ale nie mogło być inaczej – wszak specyfika rodzimego rynku wymaga indywidualnego podejścia. W Kosmopedii przedstawiamy informacje, które mają za zadanie ułatwić użytkownikom podjęcie swobodnego i świadomego wyboru zakupowego. Dodatkowo rozwiewamy wątpliwości związane z bezpieczeństwem składników z tzw. „czarnych list”. A, co najważniejsze, nie linkujemy do konkretnych produktów. Kosmopedia jest wolna od reklam i poleceń. Dzięki temu decyzje zakupową możesz podjąć w oparciu o potrzeby swojej skóry i naukową wiedzę o składnikach. Właśnie dlatego cały projekt został objęty patronatem prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta
– podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, który jest autorem aplikacji.
Korzystanie z Kosmopedia App jest proste!
Wykorzystanie technologii skanowania i rozpoznawania treści
Aplikacja Kosmopedia wykorzystuje technologię skanowania i rozpoznawania treści w systemie OCR, dzięki której jest w stanie zidentyfikować składniki kosmetyczne, wymienione na opakowaniu produktu kosmetycznego. Większość z rynkowych rozwiązań wykorzystuje kod kreskowy produktu. Warto jednak wiedzieć, że kod nie ma na celu identyfikacji składników, lecz dostarczenie dystrybutorowi wskazówek takich jak waga produktu, czy jest wielkość oraz cena. Wykorzystanie systemu OCR w aplikacji Kosmopedia pozwala na sprawdzenie dowolnego produktu, bez udziału kodu kreskowego.
Pamiętajmy, że skład produktów kosmetycznych jest okresowo modyfikowany w celu poprawy receptury i uwzględnienia zmian regulacyjnych, takich jak nowe dozwolone składniki, składniki objęte ograniczeniami itp. Nie zmienia się wówczas jednak kod kreskowy. Takie rozwiązanie często zaburza użytkownikom dostęp do aktualnych danych w wielu aplikacjach składnikowych. Dzięki zastosowaniu systemu OCR w Kosmopedii ww. problem nie istnieje, a rozpoznawanie listy składników z etykiety dostarcza użytkownikom zawsze wiarygodnych, stale aktualizowanych informacji o kosmetykach
– podkreśla Justyna Żerańska, menedżerka ds. regulacyjnych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Co odróżnia aplikację Kosmopedia od rozwiązań konkurencyjnych, dostępnych na rynku? Istniejące aplikacje mobilne stawiają na ostrożność i nie rekomendują produktów, które posiadają składniki uważane za kontrowersyjne. Kosmopedia przyjmuje inny model działania. Informacje, które możemy otrzymać w aplikacji, bazują na źródłach naukowych. Celem aplikacji oraz portalu jest uświadomienie, dlaczego każdy produkt, który możemy spotkać na półce sklepowej, jest bezpieczny dla odbiorcy i zgodny z przepisami prawa. Zanim finalny produkt trafia do sprzedaży, przechodzi przez bardzo rygorystyczny i wieloetapowy proces badania i akceptacji. Rozporządzenia i regulacje Unii Europejskiej dla branży kosmetycznej są jedne z najbardziej rygorystycznych na świecie! Wszystko to sprawia, że produkty kosmetyczne, które znajdują się na półkach sklepowych, są bezpieczne dla użytkowników.
Portal i aplikacja – idealna połączenie i wykorzystanie potencjału
Portal Kosmopedia.org powstał 12 lat temu, jako pierwsze w Polsce, największe kompendium wiedzy o składnikach kosmetyków i innych tematach związanych z produktami kosmetycznymi. Wszystkie informacje zawarte na stronie zostały przygotowane na podstawie wiedzy naukowej, rzetelnych źródeł i współpracy firm z branży kosmetycznej, zarówno tych Polskich jak i Europejskich. Był to drugi tego rodzaju portal edukacyjno-informacyjny w Europie (po brytyjskiej stronie thefactsabout.co.uk). W 2021 roku, strona przeszła gruntowną przebudowę i stała się serwisem konsumenckim.
Przez lata Kosmopedia była ważnym narzędziem edukacji branży i sektora beauty, popularnym wśród studentów chemii kosmetycznej i kierunków pokrewnych, pracowników firm producenckich oraz praktyków kosmetologii. Dziś jej nowa odświeżona wersja, pisana przystępnym, konsumenckim językiem ma trafiać do każdego z nas. I tak się dzieje – tylko w ubiegłym roku odnotowaliśmy blisko 650 000 wejść na stronę. Chcielibyśmy, żeby aplikacja zyskała tak samo duże zaufanie konsumentów
– podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown.
Więcej informacji na temat aplikacji mobilnej i składników kosmetycznych, dostępne jest na stronie: https://www.kosmopedia.org/