Anja Rubik bierze seks w swoje ręce #sexedpl
Kiedy modelka musi mówić o tym, co rodzicom, nauczycielom i rządowi ciężko przechodzi przez gardło
Jak jest z seksem, każdy wie. Dużo się o nim mówi (najczęściej w kontekście żartów), mało robi. Edukacja seksualna w szkołach pozostawia wiele do życzenia. Dlatego w kraju, w którym rząd kombinuje jak ograniczyć dostęp do antykoncepcji, za uświadamianie młodych Polaków biorą się gwiazdy, celebryci i osoby publiczne.
– Cała Polska zacznie rozmawiać o seksie – „grozi” Anja Rubik w zwiastunie kampanii #sexedpl!
W szkołach, na lekcjach wdż poruszane są tematy takie jak czystość (!) przedmałżeńska, moralne aspekty stosowania antykoncepcji, a z podręcznika „Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klas I-III gimnazjum”, red. T. Król, możemy dowiedzieć się, że „Dziewczyna szuka miłości w kategoriach romantycznych. Jest wrażliwa na słowa i dotyk. Jeżeli chłopak mówi ciepło i czule obejmuje, dziewczyna otwiera swoje serce i wyobraźnię. Wydaje się jej, że to już ten jedyny, wspaniały i na całe życie. Planuje, jaką będzie miała ślubną suknię, pantofelki, bukiet…”.
Anja Rubik postanowiła udowodnić, że o seksie można mówić otwarcie, merytorycznie, bez rumieńców i powielania wciąż tych samych stereotypów. Rusza kampania #sexedpl.
– Z powodu klimatu, który obecnie panuje w Polsce – brak edukacji seksualnej oraz konsekwentnie realizowany plan rządu, by ograniczyć dostęp do antykoncepcji – zdecydowałam stworzyć kampanię edukacyjną, na którą będą się składać 60-sekundowe filmiki, których tematem będzie edukacja seksualna – wyjaśnia w mediach społecznościowa top modelka.
Teaser : With the current situation in Poland in regards to the lack of sexual education and government ongoing plans to restrict the access to contraception I have decided to create an educational campaign consisting of 60 seconds short films that will address lessons on sexual education. I approached a selected group of well recognized public figures in Poland, both women and men, coming from different fields of art, music, film, fashion, and will use their voices to spread knowledge and make a difference. With the guidance of professionals and the support of Dziewuchy Dziewuchom we formed a list main lessons on sexual education. Each lesson was assigned to one person, who than connected their personal story to the lesson and told it on on film. The short films will start to be released on 28th of October, one film a day. We all speak about the importance of education but we not address sexual education and sex is one of the most significant and common parts of every day life! . Z powodu klimatu, który obecnie panuje w Polsce – brak edukacji seksualnej oraz konsekwentnie realizowany plan rządu, by ograniczyć dostęp do antykoncepcji – zdecydowałam stworzyć kampanię edukacyjną, na którą będą się składać 60-sekundowe filmiki, których tematem będzie edukacja seksualna. Wybralam grupę powszechnie znanych w Polsce osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wywodzących się ze świata sztuki, muzyki, filmu oraz mody z prośbą o wzięcie udziału w projekcie i szerzeniu wiedzy na temat edukacji seksualnej. Z pomocą specjalistów oraz grupy Dziewuchy Dziewuchom, stworzyliśmy listę głównych lekcji na temat edukacji seksualnej. Następnie poprosilismy każda osobę biorąca udział w kampanii by opowiedziała historie, która nawiązuje do jednej z lekcji. Kampania rozpocznie się 28 października, codziennie będziemy wypuszczali jeden z 60-sekundowych filmików. Wszyscy mówimy o tym jak ważna jest edukacja, a nie rozmawiamy o edukacji seksualnej, a seks jest tak istotna częścią Naszego codziennego życia!!! Jeśli się zgadzacie repostujcie ! #sexedpl
Kampania składa się z 15 wideo-lekcji, które zostały opracowane przez specjalistów i społeczność Dziewuchy Dziewuchom. Od 28 października 2017 r., każdego dnia będzie odbywała się emisja 60-sekundowego filmu, poświęcona innemu tematowi, np. świadomej zgodzie, masturbacji czy pigułce „dzień po”. O wszystkim tym, co rodzicom, nauczycielom i rządowi ciężko przechodzi przez gardło.
. Od 28 października cała Polska zacznie rozmawiać o seksie. #sexedpl by Anja Rubik (@anja_rubik) . Mateusz Bansiuk (@mateuszbanasiuk), Dorota Masłowska, Robert Biedroń (@robertbiedron), Monika Brodka (@missbrodka), Maffashion (@maffashion_official), Sebastian Fabijański, Małgorzata Szumowska, Marta Frej (@martafrej), Jimek Dębski, Magda Cielecka, Maciej Stuhr (@maciej_stuhr), Mary Komasa (@marykomasa), Roma Gąsiorowska (@roma_gasiorowska), Anja Rubik (@anja_rubik) . Ph: Iza Grzybowska (@iza_grzybowska) Styling: Zofia Komasa (@zofiaurszulakomasa) Poster design: Michal Chmielewski (@michel_hops) make up: Sylvia Rakowska (@sylwiamakeup), Iza Kućmierowska (@izakucmierowska), Magdalena Wińska (@magdalenawinska) hair: Gor Duryan (@gorgeousduryan) Consult: Basia Ewa Baran (@dziewuchy_dziewuchom) . Special thanks @warsawcreatives Paweł Walicki (@pawelwalicki) Damian Kuligowski (@d_kul__owski) Michal Chmielewski (@michel_hops) #sexedpl
W akcję do tej pory zaangażowali się przedstawiciele mediów i popkultury, m.in.: Robert Biedroń, Małgorzata Szumowska, Maffashion, Dorota Masłowska, Maciej Stuhr, Magda Cielecka, Sebastian Fabijański, czy Radzimir Dębski. Zobaczcie, jak Maciej Stuhr uświadamia córkę, a Monika Brodka wyjaśnia, czym jest świadoma zgoda.
AK
sexedpl 27 października, 2017
dobra robota z całą akcja o nazwie #sexedpl : http://sexed.pl i całym pomysłem na sexed.pl, mi się bardzo ale to bardzo podoba ten pomysł, niech pisiaków piecze!
hobbiy 27 października, 2017
dobra robota z całą akcja o nazwie #sexedpl : http://sexed.pl i całym pomysłem na sexed.pl, mi się bardzo ale to bardzo podoba ten pomysł, niech pisiaków piecze!
hobbiy 27 października, 2017
dobra robota z całą akcja o nazwie #sexedpl