Tuesday, January 21, 2025
Home / Moda  / Trendy modowe  / ALESSANDRO BENETTON: WŁADCA KOLORÓW

ALESSANDRO BENETTON: WŁADCA KOLORÓW

Który kolor jest ulubionym kolorem spadkobiercy United Colors of Benetton, jak zapamiętał swojego ojca i co robił w Krakowie - Alessandro Benetton opowiada tylko Miastu Kobiet

united colors of benetton

Który kolor United Colors of Benetton jest najpopularniejszy, fot. mat. prasowe Benetton

Który kolor jest ulubionym kolorem spadkobiercy United Colors of Benetton, jak zapamiętał swojego ojca i co robił w Krakowie – Alessandro Benetton opowiada tylko Miastu Kobiet

united colors of benetton

Który kolor United Colors of Benetton jest najpopularniejszy, fot. mat. prasowe Benetton

Pokaz mody najnowszej kolekcji jesień/zima 2011, Ewa Wachowicz, Agnieszka Popielewicz oraz gość specjalny, Alessandro Benetton – syn założyciela marki i spadkobierca grupy Benetton – tak wyglądała odsłona nowej aranżacji United Colors of Benetton w Galerii Kraków. Na takim wydarzeniu nie mogło zabraknąć „Miasta Kobiet”

MIASTO KOBIET: Studiowałeś na Harvardzie?
ALESSANDRO BENETTON: Zgadza się.
MIASTO KOBIET: Jaki kierunek?
ALESSANDRO BENETTON: Biznes.
MIASTO KOBIET: W Benettonie ważniejszy jest biznes czy moda?

ALESSANDRO BENETTON: Myślę, że w Benettonie najważniejsza jest pasja. To ona z powodzeniem pomaga nam od 45 lat tworzyć modę i mam nadzieję, że z pasją i pełnym zaangażowaniem uda nam się tworzyć modę przez kolejne 45 lat. Ale oczywiście, jeżeli chcemy, aby tak się stało, musimy myśleć o naszej marce w kategoriach biznesu – w przeciwnym razie sfinalizowałaby się bardzo szybko, albo stałaby się tylko formą rozrywki.
MIASTO KOBIET: Pamiętasz początki Benettona, kiedy twój ojciec zakładał firmę?
ALESSANDRO BENETTON: Mam takie wspomnienie z dzieciństwa: moja pierwsza podróż służbowa z ojcem, który bardzo często i dużo podróżował w interesach. Miałem wtedy osiem albo dziewięć lat i odwiedzaliśmy sklepy na południu Włoch, pytając właścicieli poszczególnych oddziałów, co się sprzedaje dobrze, jakie są wymagania klientów, jaki kolor jest najbardziej popularny.
MIASTO KOBIET: I jaki kolor jest najbardziej popularny – chyba nie czarny?
ALESSANDRO BENETTON: Na pewno nie czarny. Staramy się inwestować w różnorodność barw, które oczywiście zmieniają się wraz z każdym sezonem. Urozmaicamy też faktury. W tym roku zainwestowaliśmy w dzianiny i intensywne kolory, które odzwierciedlają silną osobowość.
MIASTO KOBIET: A twój ulubiony kolor?
ALESSANDRO BENETTON: Bardzo podoba mi się zielony. Zwłaszcza ten na swetrach z nowej kolekcji. Osobiście odwiedzałem nasze fabryki i wybrałem właśnie ten odcień.
MIASTO KOBIET: Osobiście zaangażowałeś się też w działalność charytatywną w Afryce tworząc program mikrokredytów.
ALESSANDRO BENETTON: To jest bardzo odpowiedzialny projekt i bardzo go lubię. Dlaczego? Bo zazwyczaj programy pomocy socjalnej czy medycznej dla najuboższych mieszkańców zależą wyłącznie od hojności darczyńców, którzy ofiarowują to, co nie jest im potrzebne, a nie to, co potrzebne jest biednym. Projekt mikrokredytów „Africa works” jest inny, ponieważ zakłada, że pieniądze nie znikną w próżni wraz z bieżącymi wydatkami, ale będą ciągle pomnażane i przede wszystkim – dostępne dla każdego.
MIASTO KOBIET: Myślisz, że ten projekt zaktywizuje Afrykańczyków?
ALESSANDRO BENETTON: Mam taką nadzieję. „Africa works” jest dobry dla każdego; dla wizerunku firmy, dla senegalskiego muzyka Youssou N’Dour, który miał możliwość zrobienia czegoś dobrego dla swojego kraju i przede wszystkim, ten projekt jest dobry dla ludzi, którzy mają okazję aktywnie wykorzystać pożyczki. I rozpocząć własną działalność. Własny biznes.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ