Monday, September 21, 2020
Home / Ludzie  / Gwiazdy  / Adele schudła ponad 45 kilogramów! To musisz wiedzieć o sirtfood, zanim wypróbujesz dietę na sobie

Adele schudła ponad 45 kilogramów! To musisz wiedzieć o sirtfood, zanim wypróbujesz dietę na sobie

Czy wystarczy nie żałować sobie daktyli, czekolady i czerwonego wina, by móc cieszyć się szczupłą sylwetką?

sirtfood – dieta Adele

Adele podobno zawdzięcza utratę kilogramów stosowaniu planu żywieniowego sirtfood / fot. Instagram/@Adele

W ostatnim czasie Adele przeszła szokującą metamorfozę. Właścicielka jednego z najpotężniejszych głosów XXI wieku schudła ponad 45 kilogramów! Media donoszą, że piosenkarka stosowała modną wśród gwiazd dietę sirtfood. Czy wystarczy nie żałować sobie daktyli, czekolady i czerwonego wina, by móc cieszyć się szczupłą sylwetką? Odpowiedź zna Patrycja Tłustochowicz – psychodietetyczka z Zawsze Zgrabna

 

 

Szybka utrata wagi i efekt odmłodzenia

Adele chcący lub nie rozsławiła dietę sirtfood już cztery lata temu. Według The New York Post w 2016 roku piosenkarka pozbyła się 13 kilogramów, jedząc produkty bogate w sirtuiny – białka enzymatyczne, które występują w jądrze komórkowym, mitochondrium oraz cytoplazmie. „Geny długowieczności” zawarte w niektórych produktach mają zarówno przyspieszać metabolizm i spowolniać proces starzenia się.

Dlaczego nasz organizm ich potrzebuje? 

Sirtuiny wpływają na różne funkcje organizmu. Odpowiadają za metabolizm węglowodanów i tłuszczy, biorą udział w regulowaniu gospodarki hormonalnej organizmu, odrywają ważną rolę podczas stresu oksydacyjnego (redukują poziom aktywnych form tlenu), naprawiają uszkodzenia w niciach DNA. Są uznawane również za białka młodości. Hamują proces starzenia się – aktywują geny długowieczności

–mówi Patrycja Tłustochowicz.

Na czym polega dieta sirtfood?

Założenia diety:

• Zmniejszenie kaloryczności
• Wprowadzenie zielonych koktajli
• Zwiększenie liczby produktów zawierających aktywatory sirtuin.

Dietę sirt opracowali Aidan Goggins (farmaceuta, dietetyk) i Glen Matten (dietetyk kliniczny) z Uniwersytetu w Surrey. Naukowcy twierdzą, że nie trzeba liczyć kalorii – przynajmniej tak czytam we wprowadzeniu do ich książki. Wystarczy stosować ogólne zasady zdrowego odżywiania się oraz wzbogacać codzienne menu produktami z listy 20 najbogatszych w polifenol.

Fanem diety sirtfood jest też znany trener personalny Pete Geracimo. To pod jego okiem, Adele miała ćwiczyć cross-training i Pilates, a także pilnować diety. W jadłospisie Brytyjki królowały owoce i warzywa bogate właśnie w polifenole, które aktywują sirtuiny.

Co jadła Adele? Żywność bogata w sirtuiny

– papryczka chili Brd’s eye

– gryka

– kapary

– cykoria

– seler razem z liśćmi

– kakao

– gorzka czekolada (min. 80 proc.)

– kawa

– oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia

– zielona herbata

– truskawki

– kurkuma

– jarmuż

– lubczyk

– daktyle Medjool

– pietruszka

– czerwona cykoria

– czerwona cebula

– czerwone wino

– czerwone winogrona

– jabłka

– brokuły

– kalafior

– tłuste ryby (łosoś, makrela, pstrąg)

– soja

– rukola

– orzechy włoskie

Zasady sirtfood – niełatwe początki

Dieta sirtfood składa się z trzech etapów. Patrycja Tłustochowicz z Zawsze Zgrabna tłumaczy na czym one polegają:

I etap: ograniczenie kalorii do 1000 kcal na trzy tygodnie. W tym etapie przeważają zielone koktajle, w ciągu dnia pojawia się jeden pełny posiłek.
Przez kolejne cztery dni kaloryczność wzrasta do 1500 kcal, w ciągu dnia można spożyć dwa zielone koktajle oraz dwa pełne posiłki.

II etap: trwa dwa tygodnie. Podczas tego etapu spożywa się trzy posiłki i wypija jeden zielony koktajl.

III etap: W ostatnim etapie nie ma konkretnego planu żywieniowego. Osoba na takiej diecie ma za zadanie zjadać posiłki, które są bogate w wyżej wymienione produkty.
Ostatni posiłek powinno się spożywać o godzinie 19.00.

 

Przerwy pomiędzy posiłkami powinny wynosić co najmniej półtorej godziny. Osobom, które potrzebują mocnego bodźca, bo na co dzień do tej pory nie jadły zbyt uważnie (a z dużym prawdopodobieństwiem tak było, skoro sięgają po dietę odchudzającą), zalecam trzydniowy detoks bogaty w antyoksydanty. Stanie się dobrym początkiem i porządnym motywatorem.

– Te adaptacyjne trzy dni są ważne dla a organizmu i naszych emocjonalnych możliwości. To czas, który jesteśmy w stanie wytrwać.
Na moim blogu są dostępne trzydniowe detoksy dla osób, które lubią maksimum efektów przy minimum pracy – polecam zgrabny catering dietetyczny – zmiksujemy i dostarczymy pod drzwi – zachęca psychodietetyczka.

Kolejne tygodnie polegają na korzystaniu ze zbilansowanego menu, urozmaiconego zielonymi koktajlami.
Dieta sirtfood to nic innego jak propozycja zmiany nawyków żywieniowych na prozdrowotne z uwzględnieniem produktów typu super foods. Chodzi o to, żeby przekonać siebie do porzucenia niezdrowych przekąsek – w tym tkwi cały sukces tej diety.

– Nie sztuką jest wprowadzić do swojego codziennego menu cykorię czy daktyle, jednocześnie nie zmieniając niezdrowych nawyków i siedzącego stylu życia. Nic nie da serwowana pietruszka na śniadanie, popijana zielonym koktajlem, jeśli na obiad będzie pizza, a do kolacji butelka wina!
Liczy się zarówno bilans energetyczny – jak i jakość produktów. To jest klucz do pięknej sylwetki i tak pożądanej długowieczności. Życie jest sztuką wyboru. Banan ma 112, a lampka czerwonego wina – 85 kalorii. Wybieraj mądrze – radzi Patrycja Tłustochowicz.

Czy dieta sirtfood jest skuteczna?

Każda dieta przynosi efekty, o ile przestrzegamy jej zasad i traktujemy to jako początek trwałej zmiany. Nie ma drogi na skróty i szybkich bezkarnych rozwiązań. Podejdźmy do tego rozsądnie, z otwartością i ze wsparciem specjalisty

– mówi psychodietetyczka.

 

Jadłospis na diecie sirtfood wg Zawsze Zgrabnej

Poznaj przepisy na wiosenne koktajle i smoothies

Poznaj przepisy na wiosenne koktajle i smoothies / fot. Krosno Glass

Etap I 1000 kcal

  • Koktajl na bazie zielonej herbaty z jarmużem i bananem: zielona herbata (250ml), jarmuż (garść), banan (60g – pół szt), orzechy włoskie (30g)
  • Koktajl z natką pietruszki i gruszką: Natka pietruszki (10g), gruszka (130g), kefir naturalny (240g – szklanka)
  • Kasza gryczana z pieczonym filetem z kurczaka oraz sałatką z selera: filet z kurczaka (100g), kasza gryczana (50g), oliwa z oliwek (5g), seler konserwowy (200g), przyprawy do kurczaka: papryczka chilli, kurkuma, sól
  • Koktajl jarmużowy z mandarynką: jarmuż (garść), mandarynka (60g – 1 szt), banan (60g- pół sztuki), sok pomarańczowy (240ml – szklanka)

Etap II 1500 kcal

  • Koktajl ze szpinakiem, natką pietruszki, awokado i bananem: szpinak (garść), natka pietruszki (10g), awokado (70g- pół szt), banan (120g – 1szt)
  • Chleb gryczany ze szpinakiem, twarożkiem, pomidorem i ogórkiem: chleb gryczany (3 kromki), szpinak (garść), twarożek (150g), oliwa z oliwek (5g), pomidor (80g), ogórek (100g), sól, pieprz
  • Koktajl z ogórkowo-pietruszkowy z pomarańczą: ogórek (150g), pietruszka (10g), pomarańcza (240g – 1szt) jogurt naturalny (250g)
  • Jajecznica z jarmużem i pomidorkami koktajlowymi z chlebem gryczanym: jajka (120g – 2 szt), jarmuż (garść), oliwa z oliwek (5g), pomidorki koktajlowe (100g), chleb gryczany (105g – 3 kromki)

Etap III (przykładowy na 1800 kcal)

  • Śniadanie: owsianka na mleku z orzechami włoskimi i truskawkami: płatki owsiane (50g – 5 łyżek), mleko 2% (250ml), truskawki (100g), orzechy włoskie (30g)
  • II Śniadanie: Zielony koktajl z mango: jarmuż (garść), mango (240g), kefir (250g)
  • Obiad: pieczone tofu w kurkumie z makaronem gryczanym, marchewką, szpinakiem i jarmużem: tofu (100g), makaron gryczany (60g), marchewka (80g, szpinak (150g), jarmuż (garść), oliwa oliwek (5g), przyprawy: kurkuma, sól, pieprz, chilli, tymianek
  • Podwieczorek: Zupa krem z selera z oliwą pietruszkową: bulion warzywny (200ml), seler (150g), ziemniak (75g), oliwa (5g), natka pietruszki (10g), przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatałowa
  • Kolacja: Kasza gryczana z jarmużem, suszonymi pomidorami i fetą: kasza gryczana (50g), jarmuż (garść), suszone pomidory (30g), feta (60g), oliwa z oliwek (5g), czosnek (5g), cebula biała(50g).

 

Spróbujesz diety sirtfood?

 

Dziennikarka, która nie boi się stawiania oczywistych pytań, w nadziei na usłyszenie ciekawych odpowiedzi. Profesjonalna artystka życia. Multitaskerka. Prowadzi portal i media społecznościowe MK, koordynuje spotkania Klubu Miasta Kobiet, odpowiada za patronaty medialne, prowadzi kursy webwritingu. Propagatorka tworzenia i stosowania żeńskich derywatów zawodów. Nie lubi zdrobnień i brzydkich zdjęć dołączanych do informacji prasowych.

Oceń artykuł
1KOMENTARZ
  • Avatar
    Dagmara 15 maja, 2020

    Ja też stosowałam tą dietę a wcześniej inne. Niestety w moim przypadku pojawiał się efekt jo jo. Po prostu po schudnieciu do satysfakcjujacej wagi pozwalałam sobie na koltleta schowego którego uwielbiam czy hamburgery.. Jednak jedna rzecz jest naistotniejsza przy każdym odchudzaniu : ujędrniać skórę. Przy każdym odchudzaniu skóra traci jędrność i zaczyna wisieć. Im wiecej kilogramów się zleci tym bardziej się „wisi”. U mnie ujędrnianie było spoko bo uzywałam olejku busajna i szybko to szło ale i skutecznie. Wcześniej przy odchudzaniu nie ujędrniałam się i było kiepsko.

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach