Thursday, July 17, 2025
Home / Klub Miasta Kobiet  / 52. spotkanie Klubu Miasta Kobiet: Ania Ledwoń-Blacha

52. spotkanie Klubu Miasta Kobiet: Ania Ledwoń-Blacha

O tym, czego nigdy nie zastąpi AI

Gościnią Specjalną 52. KMK była Anna Ledwoń-Blacha, spotkanie poprowadziła Aneta Pondo / fot. Barbara Bogacka Fotografia

12 czerwca 2025 już po raz 52. odbyło się spotkanie Klubu Miasta Kobiet. Tym razem pod pretekstem rozmowy o tym, jak ogarnąć świat, w którym człowiek konkuruje z maszyną, a kreatywność z automatem, mówiłyśmy  o konieczności spotykania się z ludźmi twarzą w twarz i budowania relacji. Gościnią Specjalną była Ania Ledwoń-Blacha, która lubi o sobie mówić, że po godzinach życia, ogarnia marketing. Część warsztatową poprowadziła dr Anna Duda-Machejek, która pokazała, w jaki sposób wpadamy w podstępne pułapki umysłu

 

Klub Miasta Kobiet: Ania Ledwoń-Blacha

Tematem wieczoru było palące pytanie: „Między człowiekiem a maszyną. Jak nie zgubić siebie w erze AI”. Ania Ledwoń-Blacha, ekspertka od marketingu komunikacji, współzałożycielka agencji More Banana, organizatorka Crash Mondays. Rozmowę prowadziła redaktorka naczelna „Miasta Kobiet”, Aneta Pondo. Już na wstępie spotkania okazało się, że sztuczna inteligencja jest znacznie bliżej nas, niż myślimy! Kiedy Aneta zapytała publiczność, kto na co dzień używa AI, nie wszystkie ręce podniosły się w górę. Jednak Ania szybko sprowadziła nas na ziemię, twierdząc, że… my wszyscy używamy AI, często nieświadomie!

Od lewej: Aneta Pondo i Anna Ledwoń / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Ania Ledwoń-Blacha wyjaśniła, że AI to znacznie więcej niż popularny ChatGPT. To także algorytmy w mediach społecznościowych, asystenci głosowi w naszych telefonach, silniki rekomendacji w sklepach online czy nawet obrotowe odkurzacze.  Ania podkreśliła, że dzięki temu narzędzia AI stały się dostępne dla każdego, a ich popularność rośnie lawinowo – ChatGPT wyprzedził w użytkowaniu nawet najpopularniejszy serwis z filmami dla dorosłych. Ekspertka podzieliła się także osobistymi, zaskakującymi zastosowaniami AI:

– Wykorzystuję ją do przetwarzania trudnych emocjonalnie wiadomości w „komunikację bez przemocy” oraz do transkrypcji i organizacji notatek z papieru, co pozwala mi śledzić historię rozmów z klientami i pracownikami.

AI pomaga jej również podsumowywać spotkania online, co znacząco zwiększa efektywność. 

Człowiek czy maszyna? O weryfikacji, kreatywności i… ludzkiej hipokryzji?

Aneta Pondo i Ania Ledwoń podczas 52. KMK / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Mimo rosnącej wszechobecności AI, Ania Ledwoń-Blacha stanowczo podkreślała kluczową rolę człowieka w erze maszyn. Alarmującym faktem jest, że zaledwie 30 procent Polaków weryfikuje treści generowane przez sztuczną inteligencję, a wielu ufa AI bardziej niż ludziom z wieloletnim doświadczeniem.

– Czytaj, czytaj na głos, sprawdzaj linki

– apelowała Ania, przypominając, że narzędzia te są jedynie wsparciem, a nie substytutem krytycznego myślenia i wiedzy specjalistycznej. Czy jest się czego bać? 

– Czy AI zabierze ludziom pracę? – zapytała Aneta Pondo.

– A niech zabiera, tylko hajs zostawi!

– śmiała się Gościni Klubu Miasta Kobiet, która z optymizmem patrzy na przyszłość rynku pracy. Przewiduje, że do 2030 roku AI stworzy więcej nowych stanowisk, niż zlikwiduje. Uważa, że sztuczna inteligencja uwolni nas od „bezsensownych zadań” (jak odpisywanie na maile czy robienie notatek), dając nam więcej czasu na kreatywność i życie prywatne.

Uczestniczki 52. KMK / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Ania Ledwoń-Blacha ostrzegała również przed antropomorfizacją AI, która jest projektowana tak, by „przytakiwać” i dostosowywać się do naszych potrzeb, działając jak „cyfrowe selfie”. To sprawia, że wpadamy w pułapkę, gdzie maszyna wzmacnia nasze przekonania i myśli.

– Z jednej strony korzystamy z AI, z drugiej zaś tracimy zaufanie do tych, którzy otwarcie przyznają się do jej używania w pracy. Czy ta moralna wyższość wobec sztucznej inteligencji nie jest hipokryzją?

– dopytywała prowadząca spotkanie.

– To niewiedza rodzi strach

– przekonywała Ania mówiąc, że kluczem jest transparentność i świadome podejście do AI jako narzędzia, a nie zagrożenia. Podkreśliła, że najważniejsze kompetencje przyszłości to inteligencja emocjonalna, krytyczne myślenie, komunikacja i kreatywność – czyli „element białkowy” – wszystko to, co czyni nas ludźmi.

Całą rozmowę obejrzysz tutaj:

52. spotkanie Klubu Miasta Kobiet: dr Anna Duda-Machejek

dr Anna Duda-Machejek poprowadziła warsztaty / fot. Barbara Bogacka Fotografia

O efektach: poznawczych, potwierdzenia i Mandeli opowiedziała uczestniczkom 52. spotkania Klubu Miasta Kobiet, dr Anna Duda-Machejek. Podczas warsztatów, popularyzatorka wiedzy z zakresu innowacji w edukacji, dobrostanu i zdrowia psychicznego, pokazała w jaki sposób wpadamy w pułapki zastawiane przez nasz umysł.

– Mózg nasz oszukuje po to, abyśmy mogły w świecie funkcjonować

– mówiła.

Na koniec, udowodniłyśmy sobie, że  antyafirmacje to doskonały powód do… uśmiechu.

Antyafirmacje / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Klubowiczki 52 KMK / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Nie wypuściłyśmy uczestniczek z pustymi rękami / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Dopamina u klubowiczek wyraźnie wzrosła także dzięki hojności partnerom 52. spotkania Klubu Miasta Kobiet, którzy zadbali o to, by nie wypuścić ich z restauracji Vanilla Sky z pustymi rękoma. 

Partnerzy 52. spotkania Klubu Miasta Kobiet

Moc upominków od partnerów 52. KMK / fot. Barbara Bogacka Fotografia

Za upominki dziękujemy: 

  • BodyBoom
  • Wine&More Lindego1
  • Galeria Kazimierz
  • Rossmann
  • Biała Perła
  • Depilacja.pl
  • TEEKANNE
  • Colfarm
  • Restauracja Vanilla Sky
  • Niebieski Art Hotel
     

Drogie Kobiety, dziękujemy Wam za jakość i energię, które wnosicie w Klub Miasta Kobiet. Do zobaczenia następnym razem!

Komitet organizacyjny MK / fot. Barbara Bogacka Fotografia

TAGI

Dziennikarka, która nie boi się stawiania prostych pytań, w nadziei na usłyszenie nieoczywistych odpowiedzi. Prowadzi portal i media społecznościowe MK, koordynuje spotkania Klubu Miasta Kobiet, odpowiada za patronaty medialne, prowadzi kursy webwritingu. Propagatorka tworzenia i stosowania żeńskich derywatów zawodów.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ