5 zapachów Chanel, które zmieniły historię perfum
Sprzedają się co kilkanaście sekund, a każda kochająca styl kobieta musi je mieć
Chanel to fenomen, który na topie utrzymuje się już niemal od stu lat. W tym czasie do historii przechodziły ubrania, pokazy i torebki marki. Również w dziedzinie perfum firma wielokrotnie trafiła w dziesiątkę.
Świetnie dobrane, eleganckie kompozycje i proste flakony, które na półce chce mieć każda kobieta. To znaki rozpoznawcze perfum Chanel. Które są najpopularniejsze?
Chanel No. 5
To najsłynniejszy zapach świata, sprzedający się co kilkadziesiąt sekund. Był też pierwszym, który przyniósł Coco Chanel sławę. Wersja pierwotna dziś nieco straciła na aktualności, bo dominował w niej różano-mydlany zapach. Obecnie w sklepach są kolejne warianty słynnej „piątki”, które są już nieco lżejsze. Wciąż w nucie głowy mają aldehydy, odpowiadające za zapach znany z proszku do prania czy mydła, jednak dziś kojarzy się on już raczej ze świeżością i czystością. Do tego na słodką kompozycję składa się neroli, brzoskwinia czy ylang-ylang.
Chanel Chance eau fraiche
Chanel Chance to zapach marki wprowadzony na rynek dopiero w 2002 roku. Mimo to już ma grono wiernych fanek. To nowoczesne perfumy, w których tradycyjny podział na nutę głowy, serca i bazy zastąpiono jednorodną mieszaniną pięciu różnych nut zapachowych. Perfumy dla kobiet Chanel Chance eau fraiche to kompozycja czerwonego pieprzu, jaśminu, paczuli, białego piżma i wanilii. To klasyczne składniki pasujące do każdego i wybierane na całym świecie od setek lat, wzbogacone o pikantność czerwonego pieprzu w nowoczesnym stylu. Chanel Chance eau fraiche to staranna kompozycja o lekkości, która spodoba się dynamicznym osobom lubiącym, gdy ich zapach jest wyjątkowy.
Chanel de Bleu
Większość kultowych zapachów Chanel powstało z myślą o kobietach. Ten wypuszczony sześć lat temu w ciemnej buteleczce to ukłon w stronę mężczyzn, którzy również chcą mieć coś z tego domu mody. To drzewny, lekko orientalny zapach, w którym na pierwszy plan wybijają się przyprawy: gałka muszkatołowa, imbir i czerwony pieprz. W bazie perfum można znaleźć też tradycyjne, dalekowschodnie kadzidło, które od wieków było wykorzystywane jako substancja zapachowa w pałacach i na dworach.
Chanel Allure
Ten zapach trafił do sklepów po raz pierwszy w latach 90. Buteleczka nawiązuje do klasycznych wzorców Chanel, ale korek ozdobiony jest nowoczesną obrączką z diamencikami. Kompozycja jest ciekawa i jak często u Chanel przełomowa. Zamiast mieszać ze sobą różnego rodzaju składniki, twórcy postanowili stworzyć perfumy z trzech jednolitych komponentów. I tak nuta głowy to same owoce (cytrusy czy brzoskwinia), na warstwę środkową składają się tylko kwiaty w kolorach białym i soczyście czerwonym, a podstawę stanowią klasyczna ambra, wetiwer czy sandałowiec. Dzięki temu udało się idealnie połączyć cytrusowe tony z świeżości kwiatów i pudrowym charakterem drogich składników tradycyjnie wykorzystywanych w perfumach.
Chanel No.19
Ta kompozycja powstała, gdy Coco Chanel miała 87 lata. Nawiązuje nazwą do daty jej urodzin. To świeżość zamknięta w buteleczce, która nadaje się do noszenia na co dzień niezależnie od wieku. Soczyste, zielone nuty głowy i warstwa serca uzupełniona o ylang-ylang oparte o klasyczną, wyciszającą podstawę na bazie mchu czy skóry – oto sekret sukcesu te kompozycji.
Młodzi na Dorobku 10 stycznia, 2018
Śliczne i tanie zapachy: https://mlodzinadorobku.pl/perfumy-le-glamour/