5 przykazań organizacji spotkania integracyjnego pracowników i ich rodzin
Nie maleje popularność wyjazdów i spotkań integracyjnych dla pracowników. O czym pamiętać przy organizacji.

fot. materiał prasowy
Nie maleje popularność wyjazdów i spotkań integracyjnych dla pracowników – choć obiegowe opinie bywają niezbyt pochlebne, pracodawcy dostrzegają w tej formie doskonałe możliwości polepszenia atmosfery w firmie i zwiększenia efektywności zatrudnionych.
Wybór formy integracji zależy od potrzeb naszych pracowników oraz polityki firmy. Jedne przedsiębiorstwa preferują kilkudniowe wyjazdy opierające się na pracy zespołowej, która ma zbliżyć do siebie uczestników i zapewnić im rozrywkę. Inne firmy wolą spotkania integracyjne – coraz częściej przedsiębiorcy podczas planowania takich atrakcji mają na uwadze nie tylko pracownika, ale również jego rodzinę. Prorodzinne nastawienie firmy sprawia, że jest ona bardziej przyjaznym miejscem do pracy, co ma znaczenie zarówno dla osób posiadających dzieci, jak i bezdzietnych. Organizacja spotkania integracyjnego dla pracowników i członków ich rodzin wymaga dokładnego planu. Poniżej zamieszczamy 5 przykazań organizacyjnych.
Miejsce musi być atrakcyjne zarówno dla maluchów, jak i dla dorosłych
W sytuacji, gdy uwzględniamy obecność nie tylko partnerów i partnerek naszych pracowników, ale również ich dzieci, powinniśmy przywiązywać szczególną uwagę do wyboru miejsca – najmłodsi wymagają bowiem warunków, w których będą mieli zapewnione bezpieczeństwo i dobrą zabawę. Ważne jest również, by dzieci nie znajdowały się pod stałą opieką rodziców – zatrudnienie animatora pozwoli dorosłym zająć się integracją we własnym gronie, a jednocześnie zagwarantuje poczucie komfortu, że pociechy znajdują się pod dobrą opieką. Dzieci mogą być wymagające, dlatego najlepszym rozwiązaniem wydają się być parki rozrywki – te najnowocześniejsze uwzględniają obecność rodziców i oferują zabawy zarówno dla najmłodszych, jak i dla dorosłych. Spędzenie czasu w takim miejscu zapewni niezapomniane wrażenia oraz chwilę relaksu, a także zagwarantuje dobre uczucia w stosunku do firmy.
Wybór odpowiedniej pory to połowa sukcesu
Dzieci to wymagający uczestnicy spotkań integracyjnych, dlatego by były usatysfakcjonowane i pozwoliły dorosłym przebywać we własnym towarzystwie, należy wybrać odpowiednią porę dnia. Wszelkie wieczorne spotkania nie sprawdzą się przy młodocianej publiczności, dlatego najlepiej jest zorganizować je w godzinach popołudniowych i z góry określić czas trwania – 3-4h to absolutne maksimum, po którym dzieci zaczynają się nudzić.
Nuda to wróg dzieci…
Znudzone dzieci to dzieci hałaśliwe, które przeszkadzają rodzicom w spotkaniu. Jeśli naszym celem jest zintegrowanie pracowników, to powinniśmy zapewnić im czas wolny. Opiekę nad dziećmi możemy powierzyć doświadczonym animatorom, którzy nie pozwolą się im nudzić.
…a także rodziców!
Zapewniając rozrywkę dzieciom, powinniśmy pamiętać również o dorosłych. Mając na uwadze, że wśród uczestników będą nie tylko pracownicy firmy, ale również ich rodziny, należy zapewnić im różnorodne zabawy, które pozwolą się poznać i wspólnie spędzić ten czas. Nie może zdarzyć się nic gorszego niż dwuosobowe grupy dorosłych niemających o czym ze sobą rozmawiać.
Bez przekąsek nie ma dobrej zabawy
Udana zabawa nie może obejść się bez pysznych przekąsek. Większość miejsc, w których odbywają się spotkania integracyjne, oferuje własną kuchnię – często mają doświadczenie w organizacji obiadów rodzinnych czy komunii. Przed ustaleniem menu należy poznać preferencje żywieniowe pracowników – jedzenie powinno uwzględniać potrzeby wszystkich, dlatego też ważne jest, by brać pod uwagę dania bezglutenowe, wegetariańskie i inne. Pracownicy i ich rodziny na pewno docenią nasze starania.
Organizacja spotkania integracyjnego nigdy nie jest prosta – musimy wziąć pod uwagę wiele czynników, od których zależy udana zabawa. Uwzględnienie tych podstawowych pięciu na pewno zapewni nam sukces. Więcej przydatnych informacji można też znaleźć na stronie parkrodzinka.pl