Monday, July 26, 2021
Home / Styl życia  / Kuchnia  / 5 faktów i mitów o śniadaniu

5 faktów i mitów o śniadaniu

Chcesz być zdrowa i mieć energię na cały dzień? Nie rezygnuj ze śniadania.

Na śniadanie zjedz coś wartościowego np. rybę na pełnoziarnistym pieczywie

Chcesz być zdrowa i mieć energię na cały dzień? Nie rezygnuj ze śniadania. Stare przysłowie mówi – śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi. Poznaj 5 faktów i mitów na temat pierwszego posiłku w ciągu dnia.

Na śniadanie zjedz coś wartościowego np. rybę na pełnoziarnistym pieczywie

Na śniadanie zjedz coś wartościowego np. rybę na pełnoziarnistym pieczywie

1. Jedząc mniej na śniadanie szybciej schudnę
MIT. Poranna głodówka nie sprzyja odchudzaniu. Takie mini śniadanie nawet zaostrza apetyt i zwiększa ochotę na podjadanie kalorycznych przekąsek między posiłkami. Poza tym niedobór węglowodanów spowolni Twój metabolizm.

2. Śniadanie zmniejsza stres
FAKT. O ile nie zafundujesz sobie na śniadanie ciastek z cukierni. Zdrowy posiłek zwiększy odporność na stres i ukoi nerwy. Dzięki niemu Twoja pamięć i koncentracja będą działały na wyższych obrotach.

3. Nie ma znaczenia, o której zjem śniadanie
MIT. Pierwszy posiłek możesz rozpocząć nawet w południe, pod warunkiem jednak, że wstałaś około 10. Śniadanie najlepiej zjeść 1-2 godzin po przebudzeniu, jeszcze przed wyjściem z domu. Jedzenie zatrzyma wydzielanie soków trawiennych, a mózg dostanie dawkę energii, potrzebnej do sprawnego działania.

4. Śniadanie mnie obudzi
FAKT. Zwłaszcza jeśli w grę wchodzi kubek świeżo parzonej kawy. Badania dowodzą, że osoby zaczynające dzień od śniadania mają znacznie więcej energii i nie są tak ospałe jak te, które wyszły do pracy z pustym żołądkiem. Po śniadaniu warto przyjąć Get Slim na bazie zielonej kawy, aby dodatkowo obudzić metabolizm.

5. Jeżeli zjem zbyt obfite śniadanie, to go nie spalę
FAKT i MIT. Po kilku godzinach snu, ale równocześnie braku pożywienia, organizm potrzebuje najbardziej wartościowych składników. Jeśli dostarczysz mu ich np. w postaci białka (twaróg), węglowodanów (płatki owsiane) i tłuszczów (orzechy włoskie), to spalisz je w 100%. Gorzej, kiedy śniadanie zastępuje pączek…

Pomysł na zdrowe śniadanie: Owsianka gotowana na soku jabłkowym

Składniki: 2 szklanki płatków owsianych, 1 średnie jabłko, 4 szklanki soku jabłkowego, najlepiej świeżo wytłoczonego, 100 g rodzynek, 50 g orzechów włoskich, 1/4 łyżeczki cynamonu, ½ łyżeczki startego korzenia świeżego imbiru, 2-3 łyżki masła

Do garnka wlej sok jabłkowy, zagotuj i dodaj rodzynki. Gdy sok zacznie się gotować dosyp płatki. Dodaj przyprawy i gotuj na wolnym ogniu do momentu, gdy kasza wchłonie cały sok (około 15-20 minut). Następnie dodaj masło. Na koniec potrawę posyp lekko podprażonymi orzechami włoskimi.

Oceń artykuł
BRAK KOMENTARZY

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach