Saturday, October 24, 2020
Home / Styl życia  / Kuchnia  / 3 domowe sposoby na detoks po Świętach

3 domowe sposoby na detoks po Świętach

Boisz się o zdrowie i figurę po świętach? Poznaj nasze rady!

Podejrzewamy, jak będziesz czuła się po świątecznym obżarstwie / fot. materiały prasowe

Co roku wielu Polaków narzeka na poświąteczne przejedzenie. Smakołyki takie jak pierogi z kapustą i grzybami, smażone ryby, sałatka jarzynowa z majonezem oraz makowce i serniki są niewątpliwie smaczne, ale także ciężkostrawne. Czujesz, że w tym roku przesadziłeś z obżarstwem? Poznaj 3 domowe sposoby na skuteczny detoks po Świętach!

Podejrzewamy, jak będziesz czuła się po świątecznym obżarstwie / fot. materiały prasowe

Stawiaj na regularność i lekkostrawne posiłki

Zostaw już uszka i karpia w spokoju. Jeśli masz w lodówce trochę przysmaków, zawekuj je lub zamroź – teraz czas na lekkostrawne posiłki. Kluczowe znaczenie będzie miała także ich regularność. Najczęściej popełnianym błędem jest rozciąganie żołądka. W czasie wolnym wiele osób nagminnie podjada, dlatego pamiętaj, żeby jeść małe porcje, nie częściej niż co 3-4 godziny. Jakie posiłki serwować w okresie poświątecznym? Na pewno zupy i koktajle, w tym bardzo popularne ostatnio smoothie (warto wyposażyć się w profesjonalną wyciskarkę lub blender kielichowy, które dostępne są w sklepach takich jak https://zasmakujradosci.pl). Do tego obowiązkowo powinny pojawić się w diecie naszpikowane poprawiającym funkcjonowanie układu pokarmowego błonnikiem produkty, np. otręby zbożowe, rośliny strączkowe, buraki, marchewka oraz suszone owoce (chociażby morele).

Więcej się ruszaj

Oprócz podjadania w okresie świątecznym największym problemem jest brak ruchu. Przyjęło się, że najlepszym odpoczynkiem jest siedzenie w domu. To niekoniecznie dobre rozwiązanie. Już w czasie Świąt warto wybierać się na przynajmniej 30-40-minutowe spacery. Z kolei przed sylwestrem koniecznie trzeba wprowadzić większą aktywność fizyczną do rozkładu dnia. Przyda się wizyta na basenie. Nie tylko pomaga walczyć z nadprogramowymi kilogramami, ale także ma działanie relaksujące i odprężające. Podobnie jak kilka kwadransów spędzonych na zajęciach w klubie fitness (zawsze można zacząć od lekcji dla początkujących) oraz na siłowni.

Uzupełniaj płyny

Dieta i ruch są bardzo ważne, ale ich stosowanie nigdy nie będzie kompletne bez uzupełniania płynów. Jak można się domyślić, kluczowe znaczenie będzie miało picie wody, która ma wiele cennych dla organizmu właściwości. Przede wszystkim usuwa toksyny, usprawnia trawienie i proces wydalania, a dodatkowo chroni przed urazami. Najlepiej wypijać od 2 do 2,5 litra dziennie (koniecznie małymi łykami). Obok wody koniecznie powinny pojawić się także zioła (oczywiście w wersji nieposłodzonej), np. usuwający metale ciężkie z organizmu czystek, piołun, uzupełniająca niedobór minerałów pokrzywa oraz stymulujący pracę wątroby korzeń mniszka lekarskiego. 

 

Oceń artykuł
1KOMENTARZ

SKOMENTUJ, NIE HEJTUJ

Chcę być informowany/a o odpowiedziach